قطعات خودرو

روغن موتور مناسب پارس سال با موتور XU۷P

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، برخلاف گذشته، خودرو های امروزی را می توان به راحتی و به سرعت در مسافت های طولانی توسط افراد ماهر و کارآمد جابه جا کرد و صنایع و شرکت ها را برای افزایش کارایی و بهره وری بالا در فعالیت های مرتبط بوسیله خودرو آلات مانند ماشین آلات سازماندهی کرد، زیرا بهره وری را بسیار افزایش می دهند.

امروزه افراد هر کاری را با کمک مستقیم و غیر مستقیم خودرو ها و ماشین آلات در هر زمانی از شبانه روز انجام می دهند و می توان گفت زندگی افراد امروزی به نوعی ماشینی شده و نمی توان گفت کاری بدون دخالت ماشین آلات و خودرو ها صورت می گیرد.

به همین دلیل خودرو نیاز به مراقبت و نگهداری از تجهیزات و قطعات خود و همچنین تجهیزات دیگری دارد که به کار و روند رشد انسان در همه زمینه ها سرعت می بخشد تا روند کارایی، استفاده و پیشرفت را ادامه دهد.  یکی از محصولاتی که در خودرو ها کاربرد گسترده و مفیدی دارد ، روغن موتور است .

 

روغن موتور پارس سال با موتور XU۷P چیست ؟

روغن موتور محصولی با ویژگی های فراوان از جمله وزن مخصوص، ترکیب مواد اولیه، غلظت، ویسکوزیته مخصوص، سازگاری با انواع موتورها است و دارای ویژگی ها و شاخص های مختلفی می باشد، زیرا برای هر موتور، روغن موتورهای زیادی با ویژگی های دیگر وجود دارد. و از همه مهم تر هر ماشینی روغن موتور مختص خود را دارد .

دلایل و نیاز های استفاده از روغن موتور با توجه به نوع خودرو، هدف خودرو و قدرت خودرو متفاوت است. چنین چیزی وجود ندارد، همه خودروها باید از نوع روغن موتور مناسب استفاده کنند. موتور خودرو، از ابتدای تولید خودرو، خودرو پایه و اساس همه خودروها است، وظیفه موتور سوزاندن سوخت است، چرخش سیلندر موتور به طور مداوم انرژی مستقیم تولید می کند، این روند مداوم دلیل اصلی نیاز به استفاده و تعویض روغن موتور خودرو به همین دلیل ایمنی، نگهداری و تعمیر موتور خودرو یکی از مهم ترین مسائل است و باید بهترین و بالاترین شرایط برای تداوم خودرو و موتور فراهم شود .

روغن موتور پارس سال با موتور XU7P

چگونه بهترین روغن موتور را برای ماشین خود انتخاب کنم؟

پس از آگاهی از اهمیت استفاده از روغن موتور، باید موتور خود را به طور منظم بررسی کرده و روغن آن را تعویض کنید، از روغن موتور مناسب موتور و خودرو خود استفاده کنید تا موتور خود را در بهترین حالت نگه دارید و به نگهداری سایر قطعات خودرو در محل کار خود توجه کنید. همان زمان. شما دارید.

 

حال سوال این است که چه نوع روغنی دارای ویژگی ها و موادی است که هنگام تعویض روغن باید به موتور خودرو اضافه شود تا عمر موتور افزایش یابد تا در کنار عمر موتور خودرو راندمان و بهره وری بیشتری نیز داشته باشد .

قبل از اینکه بدانید کدام روغن موتور برای خودروی شما مناسب است، باید نوع روغن موتور و مشخصات اولیه آن مانند عدد نوشته شده روی نوع روغن موتور را بشناسید، زیرا اگر مشخصات و ویژگی های آن را ندانید می تواند روغن موتور اشتباهی را انتخاب کنید.

این موضوع می تواند مشکلات و آسیب های جدی به موتور شما وارد کند ، بهتر است نوع موتور و روغن مناسب برای نوع موتور خود را بدانید تا از این آسیب ها جلوگیری کنید.چگونه بهترین روغن موتور را برای ماشین خود تعیین کنید ، در هنگام تعویض روغن طبق دستورات بالا باید فاکتورها و موارد مهم دیگری مانند مدت زمان استفاده از روغن و مهم ترین نکات مندرج در دفترچه راهنما را نیز در نظر بگیرید و نکات تعویض و روش های تعویض را مطالعه نمایید .

برای اینکه بفهمید کدام روغن برای ماشین شما مناسب است ، باید دفترچه راهنمای تعویض روغن را مطالعه کنید تا متوجه شوید ماشین شما از چه نوع موتوری استفاده می کند و چه نوع روغنی برای ماشین شما مناسب است، با چه خواصی . برای داشتن این اطلاعات دفترچه راهنمای روغن موتور را مطالعه کنید .

شما می توانید با مقایسه ویژگی هایی مانند ویسکوزیته روغن های مختلف بر اساس زمانی از سال که می خواهید روغن را تعویض کنید، بهترین روغن را انتخاب کنید و بازده موتور خودروی خود را بهبود بخشید.

با توجه به ماهیت روغن روی مخزن روغن دو عدد نوشته شده است که این مشخصه نشان دهنده غلظت روغن در فصول مختلف سال مانند رقیق شدن روغن در فصل گرما و غلیظ شدن روغن است.

 

روغن موتور مناسب پارس سال xu۷p کدام است ؟

روغن موتور XU۷P، روغن  مورد استفاده در پژو ۴۰۵ و پژو پارس است . این روغن یکی از بهترین و با کیفیت ترین روغن موتور های موجود در بازار به شمار می رود . همچنین توجه داشته باشید بهترین نتیجه با استفاده از روغن ‌های معتبر و با کیفیت بالا به دست می ‌آید.

یکی از روغن ‌هایی که تولید کننده برای موتور XU۷P پیشنهاد می شود ، روغن موتور XU۷P  است که مطابق با استانداردهای  ACEA A۳/B۴  و API SL  می ‌باشد. این روغن برای موتورهای پژو توصیه شده و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ ها برای موتورهای XU۷P است .

لطفا توجه داشته باشید که این توصیه‌ ها برای شرایط کاربری معمولی موتور و محیط‌ های آب و هوایی معمولی است و در شرایط خاص و سخت، بهتر است با توجه به نوع و شرایط کارکرد موتور ، از روغن مناسب استفاده کنید.

روغن موتور مناسب موتور XU7P

یک نکته مهم در رابطه با روغن موتور XU۷P مصرف روغن موتور ۱۰w۴۰ و ۲۰w۵۰ در موتور پژو پارس یورو ۵ اشتباه است . از این رو مهم است ، در هنگام استفاده از روغن موتور XU۷P بایستی از روغن موتور ۰w۲۰ یا ۵w۲۰ استفاده کنید .

نکته دیگری که در رابطه با تعویض روغن وجود دارد ، این است که باید در هر بار تعویض روغن موتور ، فیلتر روغن را نیز باید تعویض کنید .

و در آخر باید گفت روغن موتور XU۷P و موتور XU۷P از جمله با کیفیت ترین محصولات در بازار ایران به شمار می رود .

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *