قطعات خودرو

رونمایی فولکس واگن ID.6 در دو مدل مختلف

فولکس واگن با تمام قدرت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود بوده و ID.6 جدیدترین و بزرگترین عضو این خانواده بوده که به تازگی معرفی شده است. فولکس واگن ID.6 یک اسیووی تمام الکتریکی بوده که در بازار چین موجود است و ابعادی بزرگتر از نسخه جهانی ID.4 دارد و همانند برادر کوچکتر خود یعنی ID.4 در دو مدل مختلف راهی بازار چین می شود.

فولکس واگن در چین دو شریک تجاری به نام های FAW و SAIC دارد. قرار است که نسخه ID.6 Crozz این اسیووی الکتریکی در کارخانه توسعه یافته با سرمایه گذاری مشترک فولکس و FAW تولید شده و مدل ID.6 X در کارخانه توسعه یافته با سرمایه گذاری مشترک این برند آلمانی و SAIC تولید شود. از نظر فنی هر دو خودرو مشترک هستند، ولی تفاوت اصلی میان این دو نسخه به چراغ های LED جلو و عقب و همچنین نصب سپرهایی متمایز مربوط می شود. با این حال هر دو خودرو از نظر ظاهری مشابه ID.4 هستند و تنها ابعاد آنها کمی بزرگتر شده و شیشه لچکی بزرگتری در قسمت عقب آنها نصب شده است.

پلتفرم و ابعاد فولکس واگن ID.6

همانند فولکس واگن ID.3 و ID.4، این عضو تازه از راه رسیده نیز روی پلتفرم MEB فولکس واگن توسعه یافته که ویژه خودروهای الکتریکی طراحی شده است. این خودرو پلتفرم مشترکی با اشکودا Enyaq iV و آئودی Q4 ای-ترون و Q4 ای-ترون اسپرتبک تازه معرفی شده دارد. فولکس واگن برای اینکه بتواند صندلی ردیف سوم را در کابین این اسیووی الکتریکی قرار دهد، طول ID.6 را به 4876 میلی متر افزایش داده که 300 میلی متری بیشتر از ID.4 است. بخش عمده این افزایش طول به فاصله بین دو محور مربوط می شود که حال به 2965 میلی متر رسیده که البته هنوز مقداری کمتر از فاصله بین دو محور 3000 میلی متری هیوندای آیونیک 5 است. فولکس واگن قصد دارد که ID.6 را در چین به دو صورت شش و هفت نفره و با رینگ هایی از 19 تا 21 اینچی بفروشد.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.6

نسخه پایه این اسیووی الکتریکی تنها از یک پیشرانه الکتریکی روی محور عقب بهره می برد که قادر به تولید 177 اسب بخار قدرت است. این نسخه عقب محرک قادر است طی 9.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی مشتریان می توانند نسخه عقب محرک قدرتمندتر 201 اسب بخاری را هم برای ID.6 سفارش دهند که شتاب اولیه آن 9.1 ثانیه است. نسخه دو موتوره این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است که می تواند طی 6.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انتظار می رود که همین سیستم دو موتوره تمام چرخ محرک روی فولکس واگن ID.4 GTX در بازار چین نیز نصب شود. یقینا ID.4 GTX نسبت به ID.6 با وزن 2280 کیلوگرمی اش سریع تر است. لازم به ذکر است که بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو مدل ID.6  اعم از Crozz و X به صورت الکترونیکی روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

فولکس واگن ID.6 در نسخه پایه به یک پک باتری 58 کیلووات ساعتی مجهز می شود که به صورت آپشنال به یک پک باتری 77 کیلووات ساعتی مجهز شده است. به اتکا به این باتری ها، این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در محدوده 436 تا 588 کیلومتر تحت سیکل NEDC چین است.

سخن پایانی

فولکس واگن قصد دارد تا سال 2023 هشت خودروی الکتریکی از خانواده ID را به بازار چین عرضه کند و تخمین زده تا پایان سال 2030 نیمی از فروش این غول آلمانی به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

منبع: خودرونویس

فهرست مطالب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *