قطعات خودرو

«سایه درخشان» BMW در شانگهای

 در نمایشگاه شانگهای امسال سدان‌های لوکس زیادی رونمایی شده‌اند که یکی از آن‌ها نسخهٔ ویژهٔ دورنگی از ب‌ام‌و سری ۷ با نام «سایهٔ درخشان» (Shining Shadow) است. این نسخهٔ ویژه به‌طور خاص برای بازار چین طراحی شده و تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود. این سری ۷ ویژه به پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو مجهز است که ۵۷۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، ۷۶۰Li ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما شتاب صفرتاصد هدف اصلی خودرویی مثل این نیست و این سدان لوکس بیشتر به دنبال جلب‌توجه است. به همین دلیل، برای بدنهٔ خودرو طرح دورنگ خاصی در نظر گرفته شده که جذابیتی بصری به آن بخشیده است. البته این طرح رنگ ممکن است سدان لوکس رقیب یعنی مایباخ را به یاد بیاورد. درهرحال، رنگ‌آمیزی این ۷۶۰Li ویژه به تکنسین‌های بیشتر و همین‌طور صرف زمان بیشتری نیاز دارد. به گفتهٔ ب‌ام‌و، رنگ‌آمیزی هر دستگاه از این خودرو بین شش تا هفت روز طول می‌کشد. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی هم تکمیل‌کنندهٔ شکوه ظاهری ۷۶۰Li سایهٔ درخشان هستند.

اما ب‌ام‌و در این نسخهٔ ویژه همۀ وقت خود را در بیرون صرف نکرده بلکه کابین خودرو هم به‌صورت سفارشی با چرم مرینوی سفید دودی با دوخت الماسی به همراه‌ تریم چوبی و مشکی پیانو تزئین شده است. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، صندلی‌های عقب هم بسیار موردتوجه بوده‌اند و از امکانات فرست کلاس برخوردار هستند. برای این قسمت میزهای تاشو، ماساژور و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر در نظر گرفته شده است. قیمت ب‌ام‌و ۷۶۰Li سایهٔ درخشان در چین از ۲.۶ میلیون یوآن (حدود ۴۰۰ هزار دلار) آغاز می‌شود.

منبع: مجله پدال

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است