قطعات خودرو

ریویان تمام محصولات خود را به دلیل مشکل سیستم تعلیق فراخوان کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بیش از ۱۲ هزار دستگاه از محصولات R1T، R1S و EDV ریویان به خاطر مشکل احتمال بازوی کنترل بالایی سیستم تعلیق و اتصالات فرمان فراخوان می‌شوند. این استارت آپ آمریکایی تائید کرد احتمال وجود اشکال در میزان بسته شدن پیچ اتصال بازوی کنترل بالایی سیستم تعلیق و اتصالات فرمان وجود دارد. این امر می‌تواند منجر به کمبر اضافی چرخ شده یا در موارد نادر توانایی راننده در کنترل خودرو را تحت تأثیر قرار دهد که نتیجه نهایی آن افزایش ریسک تصادف خواهد بود.

 

ریویان می‌گوید مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل شاید صدا، لرزش و ناهنجاری اضافی را از بخش جلوی سیستم تعلیق حس کرده و یا تغییری را در عملکرد و احساس سیستم فرمان تجربه کنند. اولین بار چند هفته پیش بود که این خودروساز از وجود احتمالی این مشکل آگاه شد. ریویان خودرویی را مشاهده کرد که بازوی کنترل بالایی آن از اتصالات فرمان جدا شده بود. در ماه سپتامبر بود که دو خودروی دیگر نیز مشکل مشابه را گزارش کردند و چند هفته قبل نیز شش گزارش دیگر از مشکلی مشابه به دست این برند رسید. نهایتاً در سی‌ام سپتامبر لزوم فراخوان این خودروها تائید شد.

فراخوان موردبحث شامل ریویان R1T تولیدی بین ۲۳ آگوست ۲۰۲۱ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲، محصولات R1S تولیدی بین ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ و خودروهای EDV تولید شده بین ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ خواهد بود. در کل ۱۲۲۱۲ دستگاه از خودروهای این برند آمریکایی باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند که در واقع بخش اعظم محصولات تولیدی ریویان را تشکیل می‌دهند. تکنسین‌های ریویان اقدام به بررسی این خودروها خواهند کرد تا در صورت نیاز اتصالات مربوط به فرمان و سیستم تعلیق به‌صورت مناسبی برقرار باشند.

قبلاً نیز گفته‌ایم که فراخوان‌های خودرویی می‌توانند همانند چاقویی دو لبه باشند. از یک سو این امر نشان دهنده تعهد یک خودروساز به محصولات خود و احترام به مشتریان بوده و از طرف دیگر نیز مشکلات مربوط به تأمین قطعات و خط تولید را نشان می‌دهد. این موضوع در مورد ریویان می‌تواند کمی حادتر باشد زیرا در ابتدای راه خود قرار دارد و وقوع چنین مشکلاتی تأثیر منفی روی وجهه آن خواهد گذاشت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *