قطعات خودرو

سال خوب پورشه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : هرچند سال گذشته برای پورشه حاوی رکوردشکنی نبود، اما این شرکت مستقر در اشتوتگارت از نظر فروش در سال ۲۰۲۲ عملکرد خوبی داشت. این خودروساز سازنده خودروهای اسپرت، در مجموع ۳۰۹هزار و ۸۸۴ دستگاه محصول به مشتریان در سراسر جهان تحویل داده که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۳درصدی را نشان می‌‌دهد. شاسی‌‌بلندهای این برند محبوب‌‌ترین محصولات آن باقی مانده‌اند.

 

 

 

کاین با مجموع ۹۵هزار و ۶۰۴دستگاه تحویل در بازارهای جهانی، پرفروش‌ترین پورشه در سال ۲۰۲۲ بود و پس از آن ماکان با ۸۶ هزار و ۷۲۴ دستگاه فروش قرار گرفت. در رتبه سوم نیز پورشه ۹۱۱ با ۴۰هزار و ۴۱۰ دستگاه تحویل قرار گرفت و پس از آن تایکان با ۳۴هزار و ۸۰۱ تحویل و پانامرا با ۳۴هزار و ۱۴۲ تحویل در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. سدان برقی پورشه با وجود کاهش ۱۶درصدی فروش، برای دومین سال متوالی از پانامرا پیشی گرفت.

 

همچنین تایکان نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۶درصدی فروش داشته است و پورشه می‌گوید این روند منفی ناشی از مشکلات زنجیره تامین بوده است.

از سوی دیگر، ۹۱۱ شاهد افزایش ۵درصدی فروش بود، در حالی که پانامرا ۱۳درصد بیشتر از سال قبل تقاضا داشت.

 

مسوولان پورشه پیش‌تر عنوان کرده‌اند این شرکت به طور خاص تولید خودروهای با حاشیه سود بالاتر را هدف قرار داده‌‌ و قصد دارد از این طریق از فرصت‌های فروش جدید بهره ببرد.

 

پورشه در سال ۲۰۱۹ از اولین خودرو برقی خود به نام تایکان رونمایی کرد. این خودروی اسپرت چهاردر، سرآغاز فصل جدیدی در این برند بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *