قطعات خودرو

سرمایه گذاری عظیم تویوتا برای زنده نگه داشتن موتورهای 4 سیلندر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، برخی خودروسازان توسعه نسل بعدی موتورهای درون‌سوز را متوقف کرده‌اند اما در این بین برخی دیگر از خودروسازان نیز همچنان به توسعه موتورهای جدید امیدوارند. تویوتا یکی از این شرکت‌ها است که همچنان به توسعه موتورهای چهارسیلندر درون‌سوز علاقمند است.

تویوتا اخیرا تصمیم گرفته است تا 383 میلیون دلار در خط تولید موتورهای چهار سیلندر خود در آمریکا سرمایه‌گذاری کند. موتورهای چهارسیلندر تولید شده در ایالات متحده هم در خودروهای درون‌سوز و هم در خودروهای هیبریدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

هانتسویل آلاباما بزرگترین بخش از این بودجه را که حدود 222 میلیون دلار است، دریافت خواهد کرد. این تاسیسات سالانه 900 هزار موتور چهارسیلندر را به تولید می‌رساند. 109 میلیون دلار در کارخانه تروی، میسوری نیز برای تولید بلوک سرسیلندر صرف خواهد شد. مابقی بودجه نیز به کارخانه تویوتا در جورج تاون، کنتاکی برای تحقیق و توسعه و تولید موتورهای بهینه‌تر اختصاص خواهد یافت.

موتورهای چهار سیلندر در حال حاضر شامل موتورهای 1.8 لیتری، 2 لیتری و 2.5 لیتری هستند. علاوه بر موتورهای فوق، تویوتا و سوبارو در حال توسعه نسل بعدی موتورهای چهارسیلندر باکسر برای تویوتا GT86 و سوبارو BRZ هستند که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها وجود ندارد. در کنار توسعه موتورهای چهار سیلندر، تویوتا و لکسوس به توسعه موتورهای هشت سیلندر خورجینی ادامه می‌دهند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است