قطعات خودرو

سرکوب تولید داخل برای توجیه واردات خودرو/ ارز تک‌نرخی شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن، رییس انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه ‌سازان خودروی کشور گفت: امروز شاهدیم فشارهای بسیار زیادی در کشور برای سرکوب تولید داخل  وجود دارد تا واردات خودرو توجیه داشته باشد؛ در حالی که این مساله با منافع ملی و مشکل کمبود ارز همخوانی ندارد.

«محمدرضا نجفی منش» در گفت‌وگو با خبرنگار ما، دو مشکل اصلی این روزهای قطعه سازان را نبود نقدینگی و افزایش روزافزون مطالبات از خودروسازان عنوان کرد.

 

وی بیان‌داشت: همین مسائل سبب شده تا قطعه سازان بزرگ و کوچک با مشکل مواجه شده و حتی برخی از آنان نتوانند حقوق پرسنل و کارگران خود را پرداخت کنند. در همین زمینه چند واحد قطعه‌ساز اکنون با مشکل اعتصاب کارگران خود مواجهند.

 

نجفی‌منش یادآور شد: مسائل یاد شده به‌تدریج در حال اثرگذاری بر خطوط تولید خودروسازان است و آخرین آمارهای اعلام شده حاکی است که تولید خودرو از رشد لازم برخوردار نبوده و نسبت به ماه های گذشته افت داشته است.

 

وی اضافه‌کرد: دامنه این مشکل کم‌کم به بورس کشیده خواهد شد و شاخص‌های بازار سرمایه دچار نزول می‌شود.

 

رییس انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به افزایش قیمت برخی خودروها در هفته‌های گذشته، تاکید کرد:

 

این افزایش قیمت‌ها کافی نیست و نمی‌تواند خودروسازان و قطعه سازان را از بحران خارج کند.

 

وی تصریح کرد: دولت باید از قیمتگذاری دستوری دست برداشته و از مدیریت خودروسازان خارج شود.

 

نجفی منش ادامه داد: امروز شاهدیم فشارهای بسیار زیادی در کشور وجود دارد تا تولید داخل را سرکوب کنند تا واردات خودرو توجیه داشته باشد؛ در حالی که با منافع ملی به ویژه اینکه در کشور با کمبود ارز مواجهیم همخوانی ندارد.

 

وی تاکید کرد: امروز بهترین کار این است که ارز را تک نرخی کرده و آن را به نرخ بازار نزدیک کنیم؛ پس از آن قیمت‌ها نیز بر همان اساس تعیین شود.

 

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب، تولید داخل راه خود را پیدا خواهد کرد؛ در عین حال می‌توان شیوه هایی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در نظر گرفت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *