قطعات خودرو

سفر 27 هزار کیلومتری نیسان آریا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، کراس‌اوور الکتریکی نیسان می‌خواهد نام خود را در تاریخ این کلاس جاودانه کند. نیسان به تازگی نسخه‌ای اصلاح شده از آریا را معرفی کرد که آماده سفر 27.358 کیلومتر از قطب شمال به قطب جنوب است.

نیسان برای اینکه آریا بتواند این مسیر پر چالش را راحت‌تر پشت سر بگذارد، تایر‌های 39 اینچ BF گودریچ و سیستم تعلیق اصلاح شده بر روی این خودرو نصب کرد. گلگیر‌ها نیز برای اینکه بتواند این حجم از لاستیک را در خود جای دهد گشاد‌تر شده‌اند.

 

 

 

بر روی سقف یک جعبه کاربردی شامل چراغ‌های LED و دوربین نصب شده که داخل آن پهپاد نیز وجود دارد. داخل کابین نیز نیسان یک دستگاه اسپرسو ساز تعبیه کرده که سرنشینان صبح خود را در بیابان‌های یخ زده، کمی متعادل شروع کنند.

 

 

هیچ تغییر فنی بر روی نیسان آریا انجام نشده است و این کراس‌اوور همچنان از دو موتور الکتریکی همراه با سیستم چهارچرخ e-4ORCE نیسان بهره می‌برد که 389 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

در این مسیر آریا با چالش‌های متنوعی در طبیعت جهان برخورد خواهد کرد. بیابان‌های برفی و یخ زده، مسیرهای داغ بیابانی، گردنه‌های شیبدار کوهستانی و… تنها بخشی از چالش‌های طبیعی مسیر آریا است.

 

 

از آنجا که این خودرو وابسته به ایستگاه‌های شارژ است و مطمئنا در این مسیر‌ها چنین استیشن‌هایی وجود ندارد، نیسان به دنبال خود یک واحد انرژی تجدید پذیر را یدک می‌کشد.

 

 

 

یک توربین بادی سبک وزن به همراه پنل‌های خورشیدی برای کمک به شارژ باطری 90 کیلووات ساعت این کراس‌اوور الکتریکی همراه آریا هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *