قطعات خودرو

حذف سنسورهای رادار از خودروهای مدل S و مدل X تسلا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، تسلا ویژن (Tesla Vision) یک روش مبتنی بر دوربین برای رانندگی خودمختار است. البته سایر تولیدکنندگان خودرو به شدت با این گفته مخالف هستند. آن‌ها نه تنها از رادار، بلکه از سنسورهای رادار لیدار برای کنترل محیط پیرامون سیستم‌های رانندگی خودکار خود استفاده می‌کنند. در مقابل، تسلا با کمک فیلم‌های ویدیویی حاصل از هشت دوربین جانبی نصب‌شده روی خودرو، عملیات رانندگی نیمه خودران را انجام می‌دهد.

به گفته ایلان ماسک، ویژن بهتر از بینایی انسان عمل می‌کند، چون داشتن هشت دوربین همانند داشتن هشت چشم در جهات مختلف است؛ درست مثل یک ابر انسان که نه تنها در چهره، بلکه در اطراف و پشت سر نیز چشم دارد. راه‌حل ویژن بهتر از یک راننده معمولی می‌تواند خودرو را هدایت کند.

 

سیستم بینایی ویژن تسلا

 

حذف سنسورهای رادار از سال گذشته در خودروهای تسلا آغاز شد، یعنی زمانی که کمپانی آمریکایی در صفحه رسمی خود اعلام کرد تمام خودروهای Model 3 و Model Y از ابتدای مه 2021 بدون سنسور رادار عرضه می‌شوند. تسلا برای نخستین بار جسارت حذف آیتمی را از خود نشان داد که هنوز هم به اعتقاد بقیه، بخش مهم و حیاتی از یک سیستم دستیار رانندگی پیشرفته به حساب می‌آید.

صفحه رسمی تسلا در اواسط فوریه به‌روزرسانی شد و حالا نام خودروهای Model S و Model X نیز به عنوان محصولات فاقد رادار در آن به چشم می‌خورد. به گفته کمپانی، حذف رادار به‌هیچ‌وجه منجر به کاهش ایمنی یا حذف ویژگی‌های امنیتی فعال در خودروهای جدید تسلا نمی‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *