قطعات خودرو

سهم چینی‌ها از بازار خودرو/ کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خودرو بسترهایی هستند بازار خودرو نوین محسوب می‌شوند. کار آنها انتشار آگهی فروش از جانب فروشندگان خودرو و برقراری ارتباط میان آنها و خریداران است.

 

این پلتفرم‌ها به این دلیل که در دنیای امروزی مرجع بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند و اغلب افراد بیش از اینکه حضوری برای خرید خودرو مراجعه کنند به این بسترها سر می‌زنند، می‌توانند آمارهای جالبی ارائه دهند.

 

چه خودروهایی بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

بازار خودرو کشور در یک سال اخیر دچار تغییر و تحولات فراوانی به‌ویژه در برخی از موارد خودروهای داخلی شد. این تغییرات محسوس قیمت در بازار خودروی ایران در گزارش سالانه یکی از پلتفرم‌هی خرید و فروش آنلاین خودرو نیز مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

براساس این گزارش خودروهای پژو ۴۰۵، پراید ۱۳۱، زامیاد پیکاپ دیزل، ساینا دنده‌ای پلاس و برلیانس H320 بیشتر افزایش قیمت را نسبت به سال ۹۹ داشته‌اند.

 

افزایش سهم چینی‌ها از بازار خودرو ایران

براساس آمارهای جهانی چین سهم بزرگترین بازار خودروی نو در جهان را از آن خود کرده است. حالا طبق گزارش یکی از پلتفرم‌های آنلاین فروش خودرو در سال ۱۴۰۰ در در میان خودروهای غیرایرانی در بازار خودرو، بیش از همه خودروهای تولید کشور چین حضور داشته‌اند. در حالی که در آخرین سال واردات، خودروهای چینی در مقام سوم بودند.

 

این تحلیل نشان می‌دهد آگهی خودروهای چینی ۶۰ درصد افزایش داشته‌است. پس از آن خودروهای کشورهای کره جنوبی، ژاپن، آلمان و در رده آخر خودروهای وارداتی فرانسوی وجود دارند.

 

تمایل به خودروهای اقساطی ۳۰ درصد صعود داشته است

براساس گزارش سالانه «باما» علاقه به خرید خودروهای اقتصادی افزایش چشمگیر ۲۳۰ درصدی داشته و حدود یک و نیم میلیون نفر به دنبال خودروهای اقساطی بوده‌اند. این آمار هم نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته‌است.

 

همچنین، به نظر می‌رسد که در بازار خودرو تمایل افراد به خودروهای دوگانه‌سوز ۲۲ درصد کاهش داشته، اما جست‌وجو برای خودروهای کم‌مصرف ۵۰ درصد افزایش داشته‌است.

از سوی دیگر با مدتی است که خودروهای آفرود طرفداران بیشتری پیدا کرد‌ه است. در این گزارش جذابیت آگهی خودروهای آفرود نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته‌است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *