قطعات خودرو

سود هوندا از برآوردها پیشی گرفت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت هوندا موتور ژاپن کاهشی کمتر از حد انتظار در سود عملیاتی سه‌ماهه اول خود را ثبت کرد و چشم‌انداز کل سال خود را افزایش داد زیرا این سود ضعیف‌تر به کاهش بخشی از مشکلات ناشی از کاهش تولید و افزایش هزینه‌های مواد کمک کرد.

سود عملیاتی هوندا برای سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۹ درصد کاهش یافت و به ۲/ ۲۲۲میلیارد ین (۶۵/ ۱میلیارد دلار) رسید که از میانگین برآورد ۲/ ۲۰۰میلیارد ین در نظرسنجی ۱۰ تحلیلگر توسط موسسه رفینیتیو پیشی گرفت.

هوندا در مدت مشابه سال قبل، ۲/ ۲۴۳ میلیارد ین سود گزارش کرده بود. پیش‌بینی سود عملیاتی خود را از ۸۱۰ میلیارد ین برای سال منتهی به ۳۱ مارس به ۸۳۰ میلیارد ین افزایش داد.

تولید هوندا مانند سایر خودروسازان، تحت تاثیر کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها و محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ چین قرار گرفت که باعث اختلال در تامین قطعات شد. بر اساس گزارش رویترز، هوندا در سه‌ماهه آوریل تا ژوئن مجبور شد تولید خود را در کارخانه‌های داخلی تا ۵۰درصد کاهش دهد.

این شرکت گفته بود تولید در این کارخانه‌ها در اوایل ژوئن به حالت عادی بازمی‌گردد اما پس از آن برنامه‌های اوت را تعدیل کرد که به دلیل مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین با مشکل مواجه شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *