قطعات خودرو

سوپراسپرت آلفارومئو از پیشرانه هیبریدی مازراتی MC20 استفاده می‌کند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،سوپراسپرت آلفارومئو با نسخهٔ هیبریدی پیشرانهٔ V6 مازراتی که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت، هشتم شهریور رونمایی خواهد شد.

 

آلفارومئو قصد دارد سوپراسپرت خود را در تاریخ ۳۰ آگوست برابر با ۸ شهریور در موزهٔ خود در میلان رونمایی کند. این خودرو هنوز نامش مشخص نیست ولی آلفا آن را لحظه‌ای منحصربه‌فرد از هیجان ناب خودرویی ایتالیایی توصیف کرده است. حال طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، این سوپراسپرت از پیشرانهٔ مازراتی MC20 اما به‌صورت هیبریدی استفاده خواهد کرد. هرچند مازراتی در حال حاضر از این پیشرانه فقط به‌صورت بنزینی خالص استفاده می‌کند اما ظاهراً آلفارومئو قصد دارد نیروی کمکی الکتریکی را به این موتور اضافه کند.

گفته شده در کنار این پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو حداقل یک موتور الکتریکی قرار خواهد گرفت و مجموع خروجی را به ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد رساند. این نشان از افزایش قابل‌توجهی نسبت به قدرت ۶۳۰ اسب بخاری مازراتی MC20 دارد. در همین حال، برخی هم ادعا کرده‌اند که سوپراسپرت آلفا در کنار نسخهٔ هیبریدی یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما در این رابطه هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست.

به گفتهٔ گزارش مذکور، سوپراسپرت آلفارومئو خودرویی تولید محدود است که تنها چند ده دستگاه از آن ساخته می‌شود و همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند. این یعنی شاید هیچ‌گاه سوپرکار آلفا برای فروش عمومی عرضه نشود. قیمت این خودرو هم هفت‌رقمی عنوان شده است.

در همین حال، گفته می‌شود طراحی این سوپراسپرت از مدل کلاسیک آلفارومئو ۳۳ استراداله الهام خواهد گرفت که بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ تنها در ۱۸ دستگاه ساخته شد. احتمالاً سوپرکار موردبحث آخرین محصول درون‌سوز آلفارومئو خواهد بود. این شرکت سال آینده کراس‌اووری کوچک‌تر از توناله معرفی خواهد کرد که همتای لوکس جیپ اونجر خواهد بود و در اکثر بازارها به‌صورت تمام الکتریکی به فروش خواهد رسید ولی یک نسخهٔ بنزینی با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هیبریدی خفیف هم برای آن ارائه خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *