قطعات خودرو

سیتروئن دی اس 21 مجستی 1969: یک سدان لوکس و کمیاب

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، حالا حراجی بونامز یک سیتروئن DS 21 مجستی 1969 را به عنوان یکی از 27 نسخه تولیدشده از این مدل به حراج گذاشته است.

مجستی توسط هنری شاپرون ساخته شده که وظیفه ساخت تریم پرچمدار DS پرستیژ را هم بر عهده داشته است. این مدل در سال 1964 عرضه شد و تا سال 1969 به عنوان یکی از لوکس‌ترین نسخه‌های این سدان فرانسوی در خط تولید این شرکت باقی ماند. نسخه‌ای که قرار است در این حراجی به فروش برسد در سال 1969 ساخته شد که آن را به یکی از سه نسخه ساخته‌شده بر اساس فیس‌لیفت سیتروئن دی اس با چراغ‌های جلوی جهت‌دار تبدیل می‌کند، چون بقیه 24 نسخه چراغ‌های گرد داشتند.

 

سیتروئن دی اس 21 مجستی 1969

 

ویژگی خاص مجستی نمای عقب مجدداً طراحی‌شده با سقف زاویه‌دار و فضای سر بیشتر برای سرنشینان عقب است. علاوه بر طراحی نمای عقب متفاوت با شیشه عقب بزرگتر و پوشش روی گلگیرها، این مدل از تریم بدنه خاصی بهره می‌برد. در بخش پایینی بدنه تزئینات کرومی زیادی دیده می‌شود، روی نوار کرومی در بغل نشان مجستی نوشته شده است و قالپاق‌های آلومینیومی تضاد خوبی با رنگ آبی تیره بدنه ایجاد کرده‌اند.

امکانات این مدل شامل تهویه مطبوع با دریچه‌هایی در جلو و عقب، زیرسیگاری برای همه سرنشینان، یک رادیو، یک ساعت نصب‌شده روی داشبورد و تزئینات کابین سفارشی هستند. صندلی‌ها و پنل درها با چرم بژ هاوانا پوشیده شده و داشبورد با چوب پوشیده شده است. این DS خاص در سال 2009 بازسازی شده است، اما به دلیل اینکه چندین سال در انبار نگهداری شده نیاز به سرویس دارد.

برآورد می‌شود که این سیتروئن کمیاب با قیمتی بین 51 هزار تا 102 هزار دلار به فروش برسد. علاوه بر این مبلغ، خریدار باید هزینه گمرک سوئیس و مالیات اضافی برای مالکیت این خودرو با پلاک بلژیکی را نیز بپردازد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *