قطعات خودرو

فناوری AEB منجی عابران پیاده در جاده‌های تاریک می‌شود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،سیستم ترمز اضطراری خودکار یکی از فناوری‌هایی است که به‌سرعت درحال گسترش و استفاده در خودروهای مختلف است. اما هنوز هم خودروهای بسیاری بدون بهره بردن از این سیستم تولید می‌شوند.

سیستم ترمز اضطراری که میزان تصادفات را به‌طرز چشمگیری کاهش داده است. با به‌روزرسانی و افزودن فناوری‌های جدیدتر به‌این سیستم ترمز میزان دقت و عملکرد آن هم روز به‌روز درحال افزایش است. این روند سبب شده است موسسات بیمه در آمریکا از قانون‌گذاران فدرال درخواست کنند قوانین جدیدی را برای ملزم کردن خودروسازان به‌تجهیز تمام وسایل نقلیه مسافربری جدید به‌سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) تصویب کنند.

درخواست شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های حمایت از مصرف‌کنندگان و استاندارد از خودروسازان استفاده از این سیستم برای شناسایی عابران پیاده در تاریکی و همچنین در نور روز است. به‌عقیده این سازمان‌ها به‌کارگیری سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) می‌تواند به‌شکل قابل‌ توجهی مانع از افزایش تصادفات و صدمه‌های جانی و نقص عضو در عابران پیاده شود.

گزارش موسسه داده‌های بزرگراه (HLDI) درمورد تصادفات گزارش‌شده توسط پلیس نشان می‌دهد سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) مزایای بسیاری برای عابران پیاده دارد. چراکه تقریبا تمام صدماتی که به‌عابران پیاده وارد شده توسط خودروهای قدیمی و خودروهایی است که به‌این سیستم مجهز نیستند.

با این حال، مطالعات نشان می‌دهد این سیستم‌ها تصادفات عابر پیاده را در نور روز یا در جاده‌های با نور مناسب کاهش می‌دهند؛ اما تقریبا هیچ تاثیری در شب و در جاده‌های بدون روشنایی ندارند. بیش از یک‌سوم تصادفات مرگبار عابران پیاده در این شرایط رخ می‌دهد. به‌همین دلیل سازمان‌های مختلف خواهان به‌کارگیری فناوری‌های جدید برای جلوگیری از تصادف با عابران در تاریکی هستند.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) قصد دارد تا سال 2024 قوانینی را اجرا کند که وسایل نقلیه مسافربری جدید به AEB عابر پیاده تجهیز شوند. مشخص نیست که چه‌استانداردهای عملکردی در این مورد گنجانده خواهد شد. سازمان‌های مختلف از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) تقاضا دارند اهمیت سیستم‌هایی را که می‌توانند در جاده‌های تاریک به‌خوبی عمل کنند، نادیده نگیرد.
به‌دنبال این درخواست اخیرا مجموعه‌ای از تست‌های شبانه AEB عابران پیاده انجام شد. در این آزمایش‌ها هشت خودرو مورد بررسی قرار گرفت و تنها تویوتا CH-R 2021 توانست عملکرد بسیار خوبی را ارائه کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *