قطعات خودرو

شارژ ۱۵۰ لیتر بنزین آزاد و ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در کارت‌های سوخت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، به نظر می‌رسد که دولت بالاخره از طرح بنزینی جدید خود رونمایی کرد. طرحی که بر اساس آن بنزین آزاد هم سهمیه‌بندی می‌شود و هر خودرو میزان مشخصی بنزین آزاد می‌تواند مصرف کند.

این خبر را مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اعلام کرده و گفته کارت سوخت هر خودرو در ابتدای ماه ۲۱۰ لیتر شارژ می‌شود؛ ۱۵۰ لیتر بنزین آزاد و ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای.

به عبارتی بعد از این دو سهمیه برای خودروها در نظر گرفته می‌شود؛ یکی سهمیه ۶۰ لیتری همیشگی که قیمت آن لیتری ۱۵۰۰ تومان است و دیگری ۱۵۰ لیتر بنزین آزاد که قیمت هر لیتر آن ۳۰۰۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول تاکید کرده که سهمیه بنزین دولتی در صورت عدم استفاده در کارت سوخت باقی می‌ماند اما سهمیه بنزین آزاد در صورت استفاده نشدن، در پایان ماه صفر می‌شود. به عبارتی بنزینآزاد در کارت سوخت افراد تجمیع نمی‌شود و امکان استفاده از آن برای ماه‌های آینده وجود ندارد.

زمان اجرای سهمیه‌بندی جدید بنزین هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این طرح فعلا قرار است به صورت پایلوت در ارومیه اجرا شود.

شرایطی که در اینجا اعلام شده دقیقا مشابه خبری است که در هشتم شهریور ماه سال گذشته اعلام و سهمیه آزاد خودروها از 300 به 150 لیتر کاهش یافت.

به نوشته برترین‌ها، برخی کاربران فضای مجازی از هدف دیگری برای انتشار این خبر پرده برداشتند و آن را مقدمه‌ای برای گرانی نرخ بنزین دانستند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است