قطعات خودرو

شرکت مشترک سرمایه‌گذاری رنو و برلیانس در چین اعلام ورشکستگی کرد

خودرو بانک – به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری مشترک این شرکت با خودروسازی برلیانس نیز نتایج خوبی در پی نداشته است. حالا این سرمایه‌گذاری مشترک در چین اعلام ورشکستگی کرده است.

هفته پیش این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شد که نشان می‌داد مشکلات خیلی بزرگی دارد. برلیانس در ماه نوامبر اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند هزینه‌های شرکت را پرداخت کند. این خودروساز چینی بدهی ۸.۲ میلیارد دلاری دارد که روی اتحاد رنو بریلیانس نیز تأثیر گذاشته است.

این برای شرکتی مثل رنو که در تلاش برای حل مشکلات مالی خودش بود شکست خیلی بزرگی است. چین مهم‌ترین بازار خودرو در جهان و منبع درآمد مهمی برای شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز و فولکس‌واگن است که حضور موفقی در این کشور داشته‌اند. شرکت آلمانی به تازگی رالف برنداستاتر را به عنوان مدیرعامل جدید و عضو هیئت ‌مدیره شعبه چین این شرکت معرفی کرد، که نشان می‌دهد بازار خودرو چین اهمیت زیادی برای فولکس واگن دارد.

اگر رنو در این زمینه موفق می‌شد می‌توانست دوباره به سوددهی برسد و منابع مالی بیشتری را در برنامه برقی‌سازی مدل‌های خودش سرمایه‌گذاری کند. شاید راه‌حل مشکلات رنو اتحاد با جیلی باشد که جایگاه بهتری در بازار چین دارد.

برخی از جنبه‌های این اتحاد در ۲۱ دسامبر مشخص شدند. در حالی که رنو می‌تواند از کارخانه‌های جیلی در چین برای تولید خودروهای پلاگین هیبریدی برای بازار این کشور استفاده کند، جیلی از کارخانه رنو-سامسونگ در کره‌ جنوبی برای صادرات معاف از مالیات خودروهای لینک اند کو به آمریکا استفاده خواهد کرد. به عبارت دیگر، جیلی اجازه دسترسی رنو به بازار چین را خواهد داد و رنو جایگاه جیلی در بازار آمریکا را مستحکم‌تر خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *