قطعات خودرو

شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، امید قالیباف در پی نارضایتی های برخی از نمایندگان مجلس از مسئولان اجرایی کشور به شیوه عرضه خودرو در بورس کالا افزود: وزارت صمت اعلام نکرده، بورس کالا یک بستر دائمی برای عرضه خودروست، ضمن اینکه در هیچ کجای دنیا، خودرو در بورس عرضه نمی شود و فقط کالاهای پایه، بیشتر در بورس کالا عرضه می شود. ­سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد، شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت گذاری خودرو تعیین شده است.

 

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: بین قیمت کارخانه و قیمت بازار، شکاف زیادی ایجاد شده بود و شفاف نبود که این اختلاف قیمت به کجا می رود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون وزارت صمت برای عرضه جدید در بورس کالا اختیاری برای دادن مجوز ندارد و عرضه خودروی دنا هم به همین دلیل لغو شد گفت:‌ سازمان بازرسی کل کشور دیروز اعلام کرد شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت گذاری خودرو تعیین شده است و هفته آینده تعیین تکلیف نهایی می شود.

 

قالیباف افزود:‌ با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت هایی که کشف می شود بین قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد قرار می گیرد و با شفاف سازی مشخص می شود برای مازاد تولید چه اتفاقی می افتد؛ ضمن اینکه دست دلالان هم کوتاه می شود.

 

وی گفت: اگر بازار خودرو توسط تولید کنندگان داخلی و واردات اشباع شود بورس کالا کنار می رود و شرکت ها مثل گذشته تولیداتشان را عرضه خواهند کرد.

 

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد:‌ باید منتظر باشیم که تصمیم شورای رقابت چه خواهد بود ضمن اینکه نمایندگان مجلس روی خوشی به عرضه خودرو در بورس نشان ندادند بنابراین جمیع جهات را باید یک بازنگری کنیم و منتظر تصمیم جدید در این باره باشیم.

 

قالیباف با بیان اینکه خودروسازان استقبال خوبی از عرضه خودرو از طریق بورس کرده اند زیرا آنها شرکت های سهامی هستند و سهامدارانشان منتفع می شوند گفت:‌ خودروسازان کشور به خصوص دو شرکت ایران خودرو و سایپا زیان دهنده هستند و باید فکری برای آنها شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *