قطعات خودرو

کمی تازگی برای شورلت بلیزر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پیشرانه- اوایل سال جاری میلادی، شورلت اعلام کرده بود که نسخه‌ای الکتریکی از کراس‌اوور میدسایز بلیزر را در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد اما پیش از ورود بلیزر به خانواده محصولات برقی جی‌ام و پس از گذشت بیش از سه سال از حضور نسل فعلی این خودرو در بازار، دیگر زمان به‌روزرسانی و معرفی نسخه فیس‌لیفت بلیزر از راه رسیده است.

در نمای ظاهری تغییرات شورلت بلیزر ۲۰۲۳ محدود و ملایم بوده است و اصلی‌ترین نمودش را می‌توان در بازنگری‌های اعمال‌شده در شکل و شمایل و عناصر گرافیکی نمای جلوی خودرو و مجموعه جلوپنجره و چراغ‌ها مشاهده کرد؛ جایی که چراغ‌های روشنایی روز (DRL) خودرو حتی باریک‌تر از قبل شده‌اند، خلاف مدل پیش از فیس‌لیفت دیگر زاویه منفی ندارند و حالا به‌طور مستقیم به جلوپنجره خودرو متصل هستند (در مدل پیشین این چراغ‌ها به‌نوعی در بازی‌های حجمی و فرورفتگی تزیینات پیرامون جلوپنجره قرار گرفته بودند) و چراغ‌های اصلی خودرو (که روی سپر قرارگرفته‌اند) نیز در نسخه فیس‌لیفت به‌صورت مستقیم و همراه با یک قطعه تزییناتی C شکل به جلوپنجره متصل هستند و در نمای عقب خودرو نیز به بازنگری در گرافیک چراغ‌های عقب اکتفا شده است.

همان‌طور که گفته شد، اینجا ما با یک فیس‌لیفت جزئی (Minor) مواجه هستیم که شاید در نگاه اول و برای آن‌هایی که نگاهی سرسری و بدون ریزبینی به خودرو دارند، تشخیص تعدادی از این موارد و تغییرات کمی سخت باشد!

شورلت بلیزر

شورلت بلیزر

شورلت بلیزر

علاوه بر این‌ها، رینگ‌های ۱۸، ۲۰ و ۲۱ اینچی طرح جدید بر روی بلیزر ۲۰۲۳ قابل سفارش است و همین‌طور گزینه‌های جذاب و جدیدی نظیر خاکستری استرلینگ متالیک، آبی fountain، برنز مسی متالیک و قرمز درخشان Tintcoat به پالت رنگ‌های قابل انتخاب برای بدنه خودرو اضافه شده‌ است.

در کابین بلیزر ۲۰۲۳ نیز همانند نمای ظاهری خبری از تغییر و تحولاتی اساسی نیست و تنها به یکسری بازنگری‌ها به‌منظور به‌روزرسانی خودرو اکتفا شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به‌جایگزینی صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی در نسخه پیش از فیس‌لیفت با صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی جدید در مدل فیس‌لیفت اشاره داشت که البته این صفحه‌نمایش و سامانه ارتباطی-سرگرمی در تمامی تیپ‌های بلیزر و به‌صورت استاندارد موجود خواهد بود.

 

کابین شورلت بلیزر

کابین بلیزر

برای پیشرانه و قوای محرکه بلیزر اما همچنان دو گزینه پیش روی خریداران قرار دارد که اولی یک واحد ۴ سیلندر خطی و ۲ لیتری توربو با ۲۲۸ اسب بخار قدرت است و دومی یک واحد ۶ سیلندر V شکل و ۳.۶ لیتری با ۳۰۸ اسب بخار قدرت. هر دو این پیشرانه‌ها به یک گیربکس ۹ سرعته خودکار متصل هستند و خودرو نیز با آرایش دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل قابل سفارش است.

شورلت بلیزر جدید از تابستان سال جاری میلادی در دسترس خریداران آمریکایی قرار می‌گیرد و پس‌ازآن راه خود را به سایر بازارهای هدفش (ازجمله خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس) خواهد گشود. قیمت رسمی خودرو نیز در بازه زمانی نزدیک به آغاز عرضه آن اعلام خواهد شد اما مدل فعلی بلیزر قیمتی در محدوده ۳۴.۵۹۵ تا ۴۵.۱۹۵ دلار دارد و بسیار بعید به نظر می‌رسد که در مدل ۲۰۲۳ بلیزر شاهد افزایش قیمت آن‌چنانی باشیم.

بلیزر ه به‌عنوان یکی از مدل‌های خوش‌نام و محبوب تاریخ شورلت، همواره ارج‌وقرب خاصی نزد مشتریان آمریکایی (و به‌طورکلی طرفداران خودروهای آمریکایی) داشته است اما نسل فعلی آن‌که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ و پس از وقفه‌ای حدوداً ۱۴ ساله معرفی شد (جی ام در سال ۲۰۰۵ به عرضه بلیزر در بازار ایالات‌متحده خاتمه داده بود)، بسیاری از طرفداران سنتی بلیزر را ناامید کرد چراکه بلیزر جدید در قامت یک کراس‌اوور میدسایز و طبعاً با محوریت استفاده‌های درون‌شهری- جاده‌ای طراحی و توسعه‌یافته و از این حیث وجه اشتراک چندانی با نسل‌های پیشین بلیزر (به‌عنوان شاسی‌بلندهایی قلدر، توانمند و بیراهه نورد) ندارد و خلاف نسل‌های قبلی نه بر روی پلتفرم وانت/ تراک‌های جی‌ام، بلکه بر روی پلتفرم خودروهای کراس‌اوور این کمپانی سوار شده و درنتیجه به‌جای شاسی نردبانی، از شاسی یکپارچه بهره‌مند است.

استایل و طراحی ظاهری بلیزر جدید نیز از یک‌سو بیشتر تحت تأثیر خودروهای شرق آسیایی (کره‌ای و ژاپنی) قرار دارد و از سویی دیگر تأثیرپذیری دیزاینرهای شورلت از مدل کامارو در طراحی ظاهری و داخلی بلیزر جدید (در جهت دمیدن حال و هوایی اسپرت و جذاب به این کراس‌اوور) نیز کاملاً ملموس است و این موارد باعث شده تا تقریباً نتوان هیچ نشانه و ردپایی از اصالت آمریکایی و عناصر هویتی نسل‌های قبلی بلیزر را در نسل جدید این خودرو پیدا کرد.

بنابر آمار و ارقام منتشرشده از سوی بخش تحقیقات و اطلاعات پایگاه خبری اتوموتیونیوز، در سال ۲۰۲۱ شورلت بلیزر با فروش ۷۰.۳۲۵ دستگاه پس از سوبارو اوت‎بک، هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه، فورد اِج و کیا سورنتو، در جایگاه ششم جدول فروش این سگمنت در بازار ایالات‌متحده (که درمجموع شامل ۱۱ مدل خودروی مختلف است) قرار گرفت. ازجمله دیگر رقبای مستقیم بلیزر در بازار کراس‌اوورهای سگمنت D می‌توان به تویوتا ونزا و نیسان مورانو اشاره کرد.

مونتاژ بلیزر همچنان بر عهده سایت تولیدی جنرال‌موتورز در راموس‌آریزپه مکزیک خواهد بود؛ مجموعه‌ای که در حال حاضر نیز نیاز اکثر بازارهای هدف بلیزر در سطح بین‌المللی (به‌جز بازار چین) را تأمین می‌کند اما در آینده‌ای نزدیک بخش عمده ظرفیت تولیدش به خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است