قطعات خودرو

ضرایب مالیاتی غیرمنصفانه صنف مسافربری

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با انتقاد از میزان ضرایب مالیاتی این صنف گفت: اعمال سلیقه در تعیین ضرایب مالیاتی بدون پشتوانه کارشناسی، اوضاع صنف و بازار را بغرنج کرده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران بزرگترین دغدغه و معضل این صنف را ضرایب مالیاتی بدون پشتوانه کارشناسی دانست و گفت: ضرایب مالیاتی که برای این صنف تعیین شده کاملا سلیقه ای و بدون توجه به واقعیت های موجود و کارشناسی شده است.

وی ادامه داد: ضریب مالیاتی ۱۴ درصد که برای صنف تعیین شده با وجود قراردادهای طولانی مدت ما و همچنین وضعیت بازار و شرایط تورمی و قدرت خرید مردم کاملا غیر منصفانه است. به نظر می رسد هیچ کارشناسی درستی هم نشده است.

میرمهدی خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل جلسات متعددی با مسئولان سازمان امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف تهران با عنوان عضو کمیسیون مالی برگزار کردیم که در این جلسات قول مساعد به ما داده شده؛ اما هنوز اجرایی نشده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران شرایط بازار را بسیار بغرنج دانست و گفت: با وجود شرایط رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم اگر ضریب ۱۴ درصدی مالیات برای ما باقی بماند جز عده معدود بقیه صنف تعطیل خواهند شد. با این تفاسیر درخواست ضریب ۵ درصدی را ارایه کرده ایم که امیدواریم هر چه سریع تر موافقت و قانونی شود.

وی در ادامه سخنان خود در مورد برنامه های  اتحادیه ابزارفروشان در جهت منافع اعضا گفت: قراردادی را به تازگی با بانک سپه امضا کردیم که به موجب آن ضمانت نامه بانکی تا سقف ۸ میلیارد تومان بدون اخذ سند ملکی و فقط با سفته به اعضای این اتحادیه ارایه می شود.

میرمهدی در پایان خاطرنشان کرد: در این اتحادیه برای منافع اعضای صنف تمام توان و نیروی خود را به کار گرفته ایم؛ ولی اگر حمایت و مساعدت دولت و سازمان امور مالیاتی محقق نشود عملا کار زیادی نمی توانیم پیش ببریم لذا چشم به یاری مسئولان دوخته ایم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *