قطعات خودرو

برگزاری تمام نمایشگاه های سطح شهر تهران با مجوز اتاق اصناف

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با ارزیابی مثبت اقدامات هئیت رئیسه اتاق اصناف در دوره فعلی گفت: بر این اساس مجوز برگزاری تمام نمایشگاه ها به جز نمایشگاه هایی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود و مربوط به سازمان توسعه تجارت است باید از سوی اتاق اصناف تهران صادر شود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق افزود: یکی از مواردی که اتاق اصناف با آن مشکل داشت این بود که هیچ موقع نتوانسته بود مجوزهای قانونی برگزاری نمایشگاه ها را بگیرد و تنها مجوزی که می توانستند بگیرند برگزاری نمایشگاه پاییزه و بهاره و فروش مستقیم کالا بود.

وی ضمن اشاره به اینکه طبق قانون همه نمایشگاه ها در اختیار سازمان توسعه تجارت است ادامه داد: تا پیش از این مجوز تمام نمایشگاه ها از نمایشگاه های برگزار شده در محل نمایشگاه های بین المللی و تمام نمایشگاه های سطح شهر تهران از سوی سازمان توسعه تجارت صادر می شد. طی نشستی که با نمایندگان سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاه های بین المللی و سازمان صنعت و معدن داشتیم به توافقاتی رسیدیم.

بر اساس این توافق مقرر شد نمایشگاه هایی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار می شود طبق قانون باید خودشان مجوز بدهند؛ اما در خصوص نمایشگاه هایی که غیر از این محل و در هر نقطه تهران برگزار می شود مجوزها از طریق اتاق اصناف تهران صادر و از سوی کارگروه نمایشگاهی تایید می شود.

وی در خصوص کارگروه نمایشگاهی گفت: این کارگروه متشکل از اتاق اصناف تهران، سازمان صنعت و معدن، استانداری، اماکن و نماینده ای از شهرداری است.

ابوالحسنی در ادامه توضیح داد: در این میان اگر نمایشگاهی بخواهد در سطح بین المللی یا در سطح کشوری بیرون از محل دائمی نمایشگاه بین المللی به عنوان مثال در شهر آفتاب انجام گیرد باز هم مجوز آن از طریق همین کارگروه نمایشگاهی صادر می شود با این تفاوت که باید مجری برگزارکننده نمایشگاه به دلیل نیاز به امور و تدارکات فنی دارای گرید نمایشگاهی از سازمان توسعه تجارت باشد. یعنی چون کار به لحاظ اجرا تخصصی است مجری نمی تواند آدم عادی باشد و باید فردی باشد که تخصص و مهارت لازم را داشته باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *