قطعات خودرو

ضرورت سرعت عمل برای توزیع مواد اولیه به تولیدکنندگان در دولت آینده

کمبود و گرانی مواد اولیه، تهدیدی جدی برای صنف

رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران گفت: گرانی مواد اولیه در کشور موجب کاهش چشمگیر ظرفیت های تولید در بسیاری از کالاها شده است. با اینکه رهبر معظم بر تولید داخلی تاکید کرده و به تمامی دستگاه ها دستورات لازم جهت مهیا نمودن شرایط تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان را صادر کرده اند؛ اما متاسفانه طی یک سال گذشته مواد اولیه به بالاترین نرخ ها از سوی پتروشیمی ارائه می شود.

ادامه حیات برای اکثر تولیدکنندگان مقدور نیست

وی با تاکید بر اینکه توان ادامه حیات برای اکثر تولیدکنندگان مقدور نیست افزود: کارگاه هایی با ظرفیت بیش از ده‌ها کارگر و پتانسیل تولید و دستگاه های آماده اکنون تنها با ۵ تا ۷ کارگر به ادامه حیات رضایت داده اند. این یعنی سرازیری سیل عظیمی از کارگران بیکار به جامعه. تبعات بیکاری بر دوش جامعه سنگینی می‌کند و آنچه امروز به عنوان معضلات اجتماعی نمود پیدا کرده، حاصل همین تعطیلی و بیکاری کارگاه هایی است که تمامی آنها به دلیل غیر فعال شدن، مجبور به تعطیلی کارگاه های شان شده اند.

سرخوردگی تولیدکنندگان برای ادامه کار

برجی با اشاره به  سرخوردگی تولیدکنندگان برای ادامه کار گفت: در سال های گذشته، بسیاری از لوازم و روکش های صندلی از خارج وارد می شد؛ اما با درایت، تحقیق و تلاش تولیدکنندگان داخلی، طی مدت زمانی خاص، توانستیم به جای واردات کالاها در حوزه تزیینات خودرو، این کالاها را توسط تولیدکنندگان داخلی به بازار با کیفیت بسیار عالی عرضه کنیم. رفته رفته کارگاه ها با تکیه بر متخصصان خود رو به گسترش گذاشتند و در مدت زمانی کوتاه به یاری خدا و همت صنعتگران و هنرمندان این حوزه، نه تنها هیچ کالایی در حوزه تزئینات خودرو وارد نکردیم؛ بلکه همه کالاهای وارداتی را در داخل ایران با بهترین کیفیت تولید کرده و حتی به کشورهایی نظیر عراق صادر کردیم.

وی با ابراز تاسف از اتفاقات ناگوار مسیر تولیدات صنف تشکدوزان و صندلی سازان گفت: تحریم، نوسان ارز و از همه مهمترکمبود و گرانی مواد اولیه، کم کم ادامه حیات را برای کارگاه ها غیرممکن ساخت و در نهایت رسیدیم به شرایطی که رکود بر این صنف چمبره زده است.

مواد اولیه در دستان مافیای داخلی افتاده

برجی تنها راه رهایی از وضعیت کنونی را مدیریت صحیح و اصولی مسئولان دانست و افزود: مواد اولیه در دستان مافیای داخلی افتاده است. مافیای مواد اولیه داخلی با فشردن گلوی قیمت و نرخ، به نوعی گلوی تولید و تولیدکننده را می فشارد.

وی سرعت عمل در توزیع مواد اولیه به تولیدکنندگان را از اهم دستورات دولت آینده دانسته و ادامه داد: بارها از کمبود مواد اولیه در این چند سال گفته ایم، اکنون که در آستانه انتخابات هستیم امیدواریم در دولت آینده شاهد حمایت قطعی از تولیدکنندگان داخلی باشیم. کشور فقط از طریق تولید می تواند، رشد یافته و مترقی شود. تولید حمایت شود، جاذب بیکاران خواهد شد، این امر موجب از بین رفتن معضلات اجتماعی و بزهکاری خواهد شد، این همان آمالی است که مردم می خواهند.

منبع: اتاق اصناف تهران

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است