قطعات خودرو

لزوم تشکیل اتحادیه‌های کشوری برای اتاق اصناف

باید به دنبال احیاء اتحادیه‌های کشوری باشیم

محمدصادق مفتح در نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان، پیرامون موضوع (تنظیم بازار، نظارت و بازرسی و مالیات در اصناف) که باحضور سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران ، سرهنگ نوروزی- رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا و کامبیز معتمد وزیری-سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان به‌همراه اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ، روسای اتاق های اصناف مراکز استان، روسای اتحادیه‌های کشوری در هتل فردوسی تهران برگزار شد؛ گفت: چرا که قوانین و مقررات اقتصادی کشوری هستند و نیاز است برخی قوانین قانون نظام صنفی که شهر محورهستند اصلاح شود و اگر به دنبال احیاء اتحادیه‌های کشوری نباشیم واحدهای صنفی که در انتهای زنجیره تامین هستند با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهند شد.

برای تشکیل اتحادیه‌های کشوری تلاش کرد

وی تصریح کرد: لازم است برای تشکیل اتحادیه های کشوری تلاش کرد و قطعا با تشکیل اتحادیه‌های کشوری برای اکثریت صنوف جایگاه و اقتدار اصناف حفظ خواهد شد و بسیاری از مشکلات صنوف در زمینه تعیین قیمت‌ها و مشکلات حوزه مالیاتی مرتفع خواهد شد.

مفتح با بیان اینکه ماهیت اقتصاد خصوصی تشکل محور بودن آن است، گفت: سیاست دولت و‌سیاست وزارتخانه استفاده بیشتر از ظرفیت تشکل‌ها باید باشد و اگر ازاقتصاد دولتی خارج نشویم مشکلات اقتصادی به قوت خود باقی خواهد بود و برای اینکه تشکل‌ها مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند و نقش دولت کمرنگ شود نیاز به طرح و برنامه مشخص داریم .

کار باید به بخش خصوصی واگذار شود

قائم مقام وزیر صمت در اموربازرگانی افزود: این اعتقاد که کار باید به بخش خصوصی واگذار شود درهمه دولت وجود داشته است اما اینکه این واگذاری کار با چه کیفیتی و به چه صورتی باشد نیاز به برنامه و تعریف‌های مشخص دارد .

تشکل‌ها باید مطالبه گر باشند

وی با بیان اینکه تشکل ها باید مطالبه گر باشند گفت: کار دولت بازرسی و نظارت نیست و در بخش تغییر مدیریت بازرسی و نظارت اصناف تضعیف شدند و باید کمک شود تا اصناف به جایگاه خود باز گردند و در این راستا نیاز به برنامه و راهکار هستیم.

وزارت صمت مدافع حقوق اصناف است

مفتح تاکید کرد: وزارت صمت مدافع حقوق اصناف است و برای تعیین مالیات نیز فقط لازم است اصناف طرح و برنامه ارائه کنند و این عزم برای حمایت از اتاق های اصناف وجود دارد؛ اگرچه ممکن است با تغییر مدیریت ها این حمایت‌ها کمرنگ شود اما از بین نمی رود و تنها نیاز به طرح و برنامه از سوی اتاق های اصناف داریم و در بحث تعیین مالیات نیز نباید فقط توسط ممیزین مالیاتی، مالیات اصناف محاسبه شود.

مفتح افزود: نقطه ضعف هایی که در حوزه جهادکشاورزی و دیگر نهادها وجود دارد نباید به حوزه توزیع منتقل شود و اگر هر شبکه ای دچار ضعف بود نباید به شبکه توزیع ارتباط داده شود.

اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی کشورهستند

وی تاکید کرد:اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی کشورهستند اما حضور اتاق های اصناف در مراکز تصمیم گیری کمرنگ هست که باید تقویت شود و برای حفظ جایگاه و اقتدار اصناف نیاز به طرح ها و ساختارهای جدید مدیریتی داریم .

مفتح با تاکید بر اینکه که اصناف باید مقتدر باشند، افزود: در حال حاضر لازم است تا صنوف کشور با تحولات اجتماعی همگام و به روز شوند و از اپلیکشن های به روز برای ارتقاء جامعه صنفی استفاده کنند و از این ظرفیت برای رفع مشکلات نظام توزیع؛ تولید و خدمات بهرمند شوند.

منبع: اتاق اصناف ایران

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *