قطعات خودرو

اجرای طرح تعویض پلاک‌ از درب منازل

تعویض پلاک
طرح تعویض پلاک‌ از درب منازل

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راه فرج در خصوص سرویس پلاک خودرو گفت: یکی از کارهای خوبی که پلیس برای شهروندان در نظر گرفته تعویض پلاک‌ خودروها است.

 

 

وی افزود: زمانی که افراد برای انتقال خودروی خود به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه می کنند، پس از حرکت به درگاه پرداخت عوارض و مالیات، یک شیفت برای آنها تعیین می شود.
هادیان فر گفت: در حال حاضر شهروندان سه گزینه دارند که مشاوره حضوری، خدمات اینترنتی و در نهایت خدمات شماره درب است.
وی ادامه داد: در گزینه دوم که ارائه خدمات اینترنتی است، 85 درصد فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود و تنها 15 درصد خدمات مانند مشاهده برخی اسناد به صورت حضوری انجام می شود.
رئیس پلیس راهورا فرک در خصوص سرویس های درب شماره گذاری شده نیز گفت: این اداره خدماتی پلیس آگاهی ویژه سالمندان و معلولینی است که مراجعه حضوری به آنها سخت است.
وی افزود: در حال حاضر 30 گروه برای ارائه خدمات سوئیچ شماره درب در تهران به فعالیت پایلوت مشغول هستند که به مناطق شمالی، جنوب غربی، شرقی و مرکزی شهر تهران خدمات رسانی می کنند.
سردار هادیان فر در خصوص مسائل رویه ای نیز گفت: با وجود اینکه در حال حاضر مشکل رویه ای خاصی نداریم، اما در مسیر بهبود تشریفات هستیم، اما اکنون دعوت هایی از سوی شهروندان دریافت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر تیم در حال حاضر تنها 10 تا 15 دعوت نامه و درخواست از شهروندان دریافت می کند، گفت: تقاضای زیادی برای استفاده شهروندان از این نوع خدمات وجود دارد.
رئیس کلانتری راهور فرادجا با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم ها بابت تعویض پلاک منازل که مربوط به قیمت پلاک است از مردم مبلغی جز 400 هزار دینار دریافت نمی کنند، گفت: به دنبال آن هستیم. به جلو به آن سازمان حمایت از حقوق کاربران برای ارائه این سرویس.
وی با اشاره به اینکه در صورت تعیین این قیمت ها شاهد توسعه در سراسر کشور خواهیم بود، گفت: ارائه چنین خدماتی به نفع مردم بوده و امری جدی تلقی می شود.
سردار هادیانفر به مشکل استفاده از پلاک سوم اشاره کرد و گفت: بخشی از پلاک خودرو ارزآوری دارد و نوعی وابستگی به کشورهای خارجی ایجاد کرده است. اگر مشکل استفاده از پلاک سوم حل شود، تعویض پلاک باعث کاهش و حل این مشکل می شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *