قطعات خودرو

عرضه خودرو در بورس کالا، یک بازی برد-برد برای تولیدکننده و مصرف‌کننده

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسین رحیمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با جنگ رسانه‌ای اخیر عرضه خودرو در بورس کالا و منتفعان اصلی این موضوع گفت: با توجه به تجربیات گذشته، محصولاتی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، کشف قیمت عادلانه‌ای داشته و عرضه در بورس کالا یک بازی برد – برد برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

 

رحیمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک راه نجات برای این صنعت، التهابات و قیمت‌ها را در بازار این محصول کنترل کرده است.

وی در ادامه افزود: همچنین بورس کالا می‌تواند زیان انباشته خودروسازان که به دلیل قیمت‌گذاری دستوری به آن‌ها تحمیل شده را جبران کند.

 

به گفته این کارشناس بازار؛ براساس منطق اقتصادی در وضعیت فعلی، دلیل قانع‌کننده‌ای برای مخالفت با این رویکرد وجود ندارد و تنها راه نجات برای صنعت خودرو ادامه همین رویه است.

 

 

رحیمی عنوان کرد که باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به اهمیت صنعت خودرو در تولید کشور به عنوان یک صنعت بنیادی، بهبود وضعیت در این گروه، رشد اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد آورد.

 

 

این کارشناس بازار در ادامه درباره منطق مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا درباره این موضوع که در هیچ جای دنیا فروش خودرو در بورس کالا انجام نمی‌شود، عنوان کرد: زنجیره تامین مواد اولیه خودروسازان به طور کامل در بورس کالا انجام می‌شود؛ این در حالی است که با قیمت‌گذاری دستوری دولت در این صنعت و استفاده از روش لاتاری برای مدیریت تقاضای خودرو، زیان انباشته این صنعت مقادیر قابل توجهی را ثبت کرده است.

 

رحیمی خاطرنشان کرد که ادامه قیمت‌گذاری دستوری در صنایع به ویژه خودرو به تولید کشور و رشد اقتصادی ضربه جدی وارد خواهد کرد؛ اما عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک راه نجات برای این صنعت، التهابات و قیمت‌ها را در بازار این محصول کنترل کرده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *