قطعات خودرو

راه حل بحران افزايش عرضه خودرو است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران گفت: نياز بازار در طول چند سال گذشته دو برابر توليد آن بوده است، از اين رو تصميم گرفته شد بورس کالا وارد ميدان شود تا خودرو با قيمت حاشيه بازار عرضه شود؛ اما بايد توجه داشت محصول نهايي صنعتي کمتر به اين شکل خريد و فروش مي شود.

به گفته وي، رفع ممنوعيت واردات خودرو که اکنون به کالاي سرمايه اي تبديل شده را وارد دسته کالاي مصرفي ميکند. نياز بازار با افزايش عرضه خودرو امکان پذير است و از آنجايي که خودرو کالايي مصرفي به شمار مي‌آيد نبايد نگاه سرمايه‌اي به آن داشت. 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران ادامه داد: با واردات خودرو قيمت خودرو در بازار کاهش مي يابد اما اگر تعرفه ۱۰۰ درصد تعيين شود قيمت خودرو همچنان بالا خواهد ماند و تعيين تعرفه در وزارت صمت هنوز مشخص نشده است.

موتمني با اشاره به سامانه يکپارچه فروش خودرو، خاطرنشان کرد: در چند روز اخير متوجه شده ام که برخي از شرکت هاي فروش خودرو که اغلب عرضه کننده خودروهاي چيني هستند و در سامانه حضور دارند، خودروي ۳۰۰ هزار دلاري را با تحويل چهار ماهه و با ارز ۳۰ هزارتوماني به قيمت ۹۵۰ هزار دلار به مصرف کنندگان به فروش مي رسانند که اين ارقام قيمتي با توجه به مشخص بودن قيمت ها براي خودرو در هيچ کجاي دنيا وجود ندارد.

وي افزود: واردکنندگان خودروهاي چيني اکنون به عنوان شرکت هاي واسطه گر عمل مي کنند و سوداگري خودرو در اين شرکت ها با توجه به محدوديت عرضه و شمار زياد متقاضيان رواج زيادي پيدا کرده است و عملا هيچ فرد يا نهاد مسئولي هم اين موضوع را پيگيري نمي کند.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران معتقد است با شرايط فعلي بايد فکر جدي براي شفافيت عرضه خودرو کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *