قطعات خودرو

عرضه 120 هزار خودرو در حاشیه بازار

عرضه 120 هزار خودرو

 

 

بابک صدرایی در مصاحبه با تجارنیوز در خصوص عرضه 120 هزار خودرو در حاشیه بازار گفت: سالی 1 میلیونی و 500  هزار خودرو در کشور بفروش می‌رسد. و  نیاز ماهانه بازار ایران حدود 120 هزار خودرو است که این رقم در ماه‌های پایانی سال یعنی زمستان افزایش پیدا کرده و به حدود 180 هزار می‌رسد.

 

 

این کارشناس خودرو گفت: اگر سایپا یا ایران خودرو 120 هزاز  خودرو را با 5 درصد زیر قیمت با تحویل کوتاه مدت و به اندازه نیاز بازار عرضه کند بازار سیاه شکسته می‌شود و از بین می‌رود. اما اگر این چنین نشود و باز هم میزان تولیدی ایران خودرو و سایپا از نیاز بازار عقب‌تر باشد، 120 هزارتا نمی‌تواند خلا بازار ایران را پر کند.

 

 

سه قیمتی شدن بازار خودرو

 

 

صدرایی عرضه 120 هزار خودرو در حاشیه بازار را فاجعه خواند و از سه نرخی شدن بازار خودرو خبرداد که شامل: 1. قیمت اولیه کارخانه 2. قیمت مازاد تولید کارخانه 3  قیمت بازار آزاد می‌شود. او چنین اتفاقی را رواج دهنده‌ی هرج و مرج در بازار خودرو دانست.

 

 

این کارشناس خودرو افزود: این سیاست زمانی پاسخگو است که تولید خودروسازان بالا رفته باشد. آنها باید مشکلات و گیرگورهای تولیدی خود را چه به لحاظ تامین قطعه و چه به لحاظ توزیع برطرف کند. خودروسازان بایستی بتوانند موشکلات موجود برای  تولید انبوه تولید و نیز  مشکلات عدیده‌ی ارزی خودرا رفع و رجوع  کنند  و آن وقت دست یافتن به چنین امری ممکن است

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *