قطعات خودرو

انجمن قطعه‌سازان همگن، پیگیر «مسیر آبی گمرکی»

قطعه‌سازان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «امیرحسین جلالی» در جلسه مجمع عمومی عادی اظهار داشت: به گفته مسئولان، صف خرید ۲.۵ میلیارد دلاری برای واردات ماشین آلات سبب شده تا تقاضای ارز قطعه سازان با مشکلاتی همراه شود.

 

** افزایش قطعات بدون هویت در بازار لوازم یدکی

همچنین «بابک کریم خان» رییس کمیته قطعات یدکی و جلوگیری از قاچاق کالای انجمن در این جلسه افزود: در موضوع قطعات و لوازم یدکی به دلیل تورم موجود، با افزایش قیمت ها مواجه هستیم. همین مساله سبب شده تا مشتریان و صاحبان خودروها، به‌جای تعویض به تعمیر قطعات روی بیاورند. موضوعی که رواج قطعات بدون هویت در بازار لوازم یدکی را به دنبال داشته است.

** لزوم حمایت بیشتر از صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی

«نصیری» رییس جدید کمیته صادرات انجمن گفت: سازمان توسعه تجارت حمایت خوبی از صادرکنندگان انجام نمی‌دهد، این در حالی است که کشورهایی همچون چین و ترکیه تا ۹۰ درصد هزینه های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خود می‌پردازند و حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که با توجه به کاهش شدید صادرات از سوی خودروسازان داخلی و حذف شدن خودروهایی نظیر سمند و پراید از خط تولید سوریه و عراق و حتی حذف شدن آنها از سبد تولید خودمان، فقط با حضور در نمایشگاه ‌های بین‌المللی می‌توانیم به جبران مافات بپردازیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *