قطعات خودرو

عزم ایران خودرو برای رسیدن به افق های بالاتر در زمینه برقی سازی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، اسفند ۱۴۰۰ ریاست جمهور در بازدید یکی از شرکت‌های حجیم خودروسازی، فرمان ۸ بندی را صادر کرد که بخشی از آن مربوط به گسترش و تولید خودروهای جدید و پیشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران بود.

 

این فرمان دولت سیزدهم برای حرکت خودروسازان به سمت تولید خودروهای جدید و برقی در شرایطی صادر شده است که خودروسازان جهان با سرعت سرسام‌آوری در حال توسعه و حرکت به جلو هستند.

 

امروز کارشناسان آینده صنعت خودرو را در گرو حرکت به سمت خودروهای برقی می‌دانند و معتقدند اگر صنعت خودرو ایران نتواند به موقع فاصله خود را در این بخش با صنعت خودروسازی جهانی کم کند، توانایی رقابت را از دست خواهد داد. در حال حاضر رهبری صنعت برقی سازی خودروها در اختیار کشور چین است اما کشور ما نیز برای اینکه از حداقل‌های دنیا در این خصوص عقب نماند باید سیاست گذاری‌های به روزی را در این زمینه اجرا کند.

 

اگر چه طراحی دو خودرو «ری‌را» و «تارا» را با نگاه حمایت از تولید و مطابق منویات مقام معظم رهبری به دست متخصصان ایران خودرو طراحی کرده است اما مصادف موضوع هوشمندسازی و ورود به عرصه خودروهای خودران را نیز بخش دیگری از رویکردهای نوین خود در این تیم صنعتی قرار داده است.

 

در حال حاضر در دولت سیزدهم رویکرد مسوولان در این خصوص نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و از زمان شروع به کار وزارت صمت با سکاندار جدید، این موضوع مورد اهتمام قرار گرفته است.

 فعالیت‌های صورت گرفته در ایران خودرو در بخش طراحی و تولید نمونه خودروهای برقی «ری را» و «تارا» به عنوان اولین خودروهای برقی داخلی نشان از توانمندی این شرکت در طراحی و تولید خودرو برقی و عزم این شرکت برای توسعه و رسیدن به افق‌های بالاتر در بخش برقی سازی است.
پروژه تارای برقی به جهت دستیابی به دانش طراحی سیستمی خودروهای برقی، دستاورد خوبی برای ایران خودرو شمرده می‌شود چنانچه باید گفت این توانمندی باعث شد تیم صنعتی ایران خودرو در سطحی بالاتر از سایر واحدهای فعال در خودروهای برقی قرار گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *