قطعات خودرو

رئیسی: علت عدم رشد در خودروسازی به «انگیزه‌ها» برمی‌گردد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله ابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری استان اظهار کرد: امیدواریم برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات استان همدان در جلسه امروز تصمیمات خوب و امیدبخشی برای مردم بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه در استان شاهدیم به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی شده که قابل تقدیر است گفت: آنچه باید برای استان رخ دهد متفاوت است و باید شرایط و وضعیت را بسنجیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌طلبد برای خدمت به مردم حرکت جهادی و جهشی داشته باشیم بیان کرد: در نظام اسلامی ابتدا در مقابل خداوند پاسخگو هستیم و بعد در محضر شهدا که باید نسبت به خون آنها ادای دین شود.

 

وی با بیان اینکه باید برای ادای حق تلاش کنیم تأکید کرد: پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع باید مد نظر تمام مسوولان باشد.

 

رئیسی با اشاره به اینکه خداوند به ما عنایت کرده تا خدمت کنیم و مسئولیت‌پذیری باید مدنظر باشد و کارها انجام گیرد افزود: ۸ هزار شهید استان همدان مسئولیت جدی برای مدیران ایجاد می‌کند که شرایط را آنچنان بایسته است برای استان رقم زد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه همگان است که در نظام اسلامی به موضوع مهم عدالت توجه داشته باشند گفت: اگر عدالت نباشد مردم طعم شیرین خدمت را نخواهند چشید، باید قانون عادلانه اجرا شود و داوری و قضاوت نیز عادلانه باشد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما باید به تأسی از اهل بیت(ع) راه و روش آنها را در زندگی پیاده کنیم اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مسائل در نظامی اسلامی عدالت است، عدالت در پیاده کردن قانون حائز اهمیت است و ممکن است عده ای از این موضوع راضی نباشند که اهمیتی ندارد زیرا رضایت عموم مردم اصل است نه عده‌ای خاص.

 

وی با بیان اینکه باید آزمون و خطا را کنار بگذاریم زیرا دوره آن گذشته است تأکید کرد: معدل مدیریت دو تا سه دهه مدیریت قطعی است.

 

رئیسی با اشاره به اینکه بزرگانی در این شهر بودند که در دفاع مقدس می‌درخشیدند و به ما یاد دادند که با توکل به خدا کارها را پیش ببریم گفت: این بزرگان با کمبودهای جدی هم مواجه بودند اما خم به ابرو نمی‌آوردند و می‌گفتند باید پیروز شویم.

 

باید جذب، ارتقای سازمانی و پرداخت‌ها در سازمان ها بر اساس عدالت باشد

 

وی با بیان اینکه ما نیز باید تابع این فرهنگ باشیم و به سوی حل مشکلات و شدن نشدن‌ها پیش رویم از مدیران خواست موارد بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه عدالت اداری باید اجرا شود گفت: باید جذب، ارتقای سازمانی و پرداخت‌ها در سازمان ها بر اساس عدالت باشد و دور از هرگونه بروکراسی اداری، پارتی‌بازی و یا با جملاتی چون «من زنگ می‌زنم درست می‌شود»، اینها یعنی چه؟ هر کس کارش حق است باید انجام شود، در غیر این صورت حتما یک گیر وجود دارد.

 

وی تأکید کرد: عدالت اداری باید توسط مدیران اداری کارآمد و تحول‌خواه اتفاق بیفتد پس باید از این مدیران استفاده شود و افرادی که چنین نیستند کنار گذاشته شوند.

رئیسی در ادامه گریزی به آبرسانی به همدان زد و افزود: ۱۷ سال پیش باید مشکل آب همدان حل می‌شد که اخیرا با همت مسوولان به اندازه ۱۷ ماه کار شده و باید دو ماهه نیز کار به سرانجام برسد.

 

وی با بیان اینکه مشکلات زمین‌های اوقافی کبودراهنگ پیگیری شده و می‌شود با اقداماتی آن را حل کرد گفت: انتظار مردم همدان از ما و شما این است که همان روحیه شهیدان را داشته باشیم؛ پس باید طرحی دراندازیم و کاری متفاوت انجام دهیم.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دیدم در پایگاه نوژه کارهای مهمی انجام شده است گفت: با وجودی که تحریم و تهدید را در حوزه هسته‌ای و نظامی داشتیم اما در صنایع نظامی و هسته ای پیشرفت کرده‌ایم، و آن وقت می‌گوییم چرا در صنایع ماشین‌سازی پیشرفت نبوده که این موضوع به انگیزه‌ها برمی‌گردد.

 

وی با بیان اینکه امسال باید تولید را در کشور رونق دهیم افزود: مرحبا به استاندار همدان که بیش از ۸۰ واحد تولیدی را احیا کرده است، بروید مشکل بقیه را هم حل کنید چرا که زیرساخت‌هایی در استان موجود است که باید به فعل درآید.

 

رئیسی با اشاره به اینکه موضوع گردشگری هم مهم است و بیکاری در استان نباید خانواده‌ها را نگران کند عنوان کرد: امروز در دیداری که با خانواده شهدا داشتم درخواست اشتغال خانواده شهدا را داشتند و باید اشتغال در کشور جدی گرفته شود.

 

با خط تولید می‌توان مشکل هزار نفر را حل کرد

وی با تاکید به اینکه توجه به شعار تولید و اشتغال‌آفرین از ماموریت‌های اصلی ماست بیان کرد: به همه دستگاه‌ها می‌گوییم با خط تولید می‌توان مشکل هزار نفر را حل کرد، از مدیران می‌خواهم نگاه، تحولی، سازمان، تحولی و فرایند نیز تحولی باشد و با نگاه حل مسئله می‌توان پیش رفت.

 

رئیس جمهور مسئله شناسی و نگاه به حل مسئله را مهم دانست و افزود: نظارت بر کار مدیران و کارمندان نیز ضروری است، برای تداوم اعتماد حتی باید بر انسان‌های خوب هم نظارت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی برای استان جزو ضرورت‌هاست افزود: نمایندگان و وزرا نکاتی را از کمبودهای استان مطرح کردند و هرآنچه ذکر نشده بگویند اضافه کنیم چون بنا داریم ضرورت‌ها را رسیدگی کنیم.

 

رئیسی با بیان اینکه پروژه هایی که ۷۰ تا ۸۰ درصد کار شده در اولویت سامان باشد، چرا باید بیمارستانی با ۱۰ درصد کار بلاتکلیف مانده باشد؟ در ادامه سخنانش گفت: بخشی از جاده‌ها حادثه‌آفرین است و این مسائل مثل آمار تصادفات خوب نیست و باید مشکل نقاط حادثه‌خیز را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال، کشاورزی و گردشگری نیز می‌تواند فعال باشد گفت: درخواستم از مدیران این است که کار تحولی و جهشی در استان انجام شود و مصوبات سفر به جد اجرا شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *