قطعات خودرو

عینک هوشمند بی ام و؛ نمایشگری سربالا برای موتورسوارها!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی ام و از عینک هوشمند و جدید خود برای مالکان موتورسیکلت‌ها و اسکوترها رونمایی کرد. این عینک‌ها را در واقع می‌توان نوعی نمایشگر سربالا یا هدآپ دیسپلی برای موتورسوارها دانست.

 

نام رسمی این عینک‌های عجیب کانکتد راید است و می‌توان آن را با محصول دو چرخ بی‌ام‌و همگام‌سازی کرد. زمانی که عینک هوشمند و موتورسیکلت یا اسکوتر بی‌ام‌و به یکدیگر متصل شدند فعالیت اصلی این عینک شروع خواهد شد.

 

یک فریم چشم راست عینک یک پروژکتور وجود دارد که اطلاعات ضروری موتورسیکلت را در معرض دید سوارکار قرار می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به سرعت، محدودیت‌های وضع شده سرعت، دنده و جهت‌های ناوبری اشاره کرد. موتورسوار همچنین می‌تواند رنگ اطلاعات نمایش داده شده را تغییر دهد.

خود این عینک‌های هوشمند با فریم ضخیم خود ظاهر چندان جذابی ندارند اما کلاه ایمنی موتورسوار احتمالاً بخشی از آن را پوشش خواهد داد. دو گزینه لنز برای خریداران وجود دارد که موتورسوار می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در حالت اول ۸۵ درصد شفافیت برای عینک وجود دارد که برای کار با کلاه ایمنی طراحی شده و در حالت دوم نیز لنزها تیره می‌شوند تا عملکرد عینک آفتابی را پیدا کند.

 

بی‌ام‌و می‌گوید این عینک‌ها حتی می‌توانند توسط چشم‌پزشک تنظیم شوند و بنابراین افرادی که نیازمند عینک‌های سنتی هستند می‌توانند از آن‌ها در زمان موتورسواری استفاده کنند.

 

 

ژرمن‌ها خاطرنشان می‌سازند باتری عینک‌های هوشمند موردبحث با شارژ کامل تا ۱۰ ساعت کار می‌کنند و می‌توان آن را با کابل ساده USB شارژ کرد. قیمت این عینک حدود ۷۵۷ دلار اعلام شده است. عینک‌های هوشمند بی‌ام‌و از ماه جاری میلادی راهی بازار خواهند شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *