قطعات خودرو

فروش خودرو با حکم آزادی؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : سامانه یکپارچه فروش خودرو اواخر هفته گذشته بار دیگر باز شد و قرار است دیگر بسته نشود و با شرایط جدید میزبان متقاضیان باشد. در مدل جدید، دیگر خبری از فروش‌های میلیونی نیست و گویا شرط بلوکه‌کردن ودیعه نیز حذف شده است.

 

آن‌طور که مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، اعلام کرده، این سامانه بار دیگر و به‌تازگی باز شده و دیگر بسته نخواهد شد. وی همچنین از حذف شرط بلوکه کردن پول متقاضیان در حساب وکالتی خبر داده و تاکید کرده خودروسازان به‌تدریج محصولات خود را از محل افزایش ظرفیت یا [واردات] در سامانه عرضه خواهند کرد و مشتریان می‌توانند خودروی موردنظر خود را خریداری کنند.

سامانه موردنظر در راستای تداوم شفاف‌سازی (به‌زعم سیاستگذار) همچنان فعال باقی مانده و تعطیل نمی‌شود، با این حال دیگر خبری از فروش‌های بزرگ و چند صد هزار دستگاهی نخواهد بود. این شیوه (فروش بزرگ خودرو) را سیاستگذار از اواخر سال گذشته به اجرا درآورد و در واقع آن را جایگزین سیستم قرعه‌کشی و عرضه خودرو در بورس کالا کرد. تا پیش از آن، مدل اصلی فروش این‌گونه بود که خودروسازان هرچند وقت یک‌بار محصولات خود را (قبلا به صورت جداگانه و بعدا در قالب سامانه یکپارچه) عرضه می‌کردند و برندگان از مسیر قرعه‌کشی انتخاب می‌شدند. در این مدل، به همه شرکت‌کنندگان در طرح‌های فروش، خودرو تعلق نمی‌گرفت و آنهایی که به‌اصطلاح شانس بیشتری داشتند و در این بخت‌آزمایی برنده می‌شدند، دستشان به خودرو با قیمت کارخانه‌ای می‌رسید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *