قطعات خودرو

فروش دوج وایپر دیفندر کمیاب با قیمت پیشنهادی ۸۰ هزار دلار!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، خودرویی که مشاهده می‌کنید بر پایه دوج وایپر ساخته شده است و دیفندر نام دارد. تنها ۱۴ دستگاه از وایپر دیفندر تولید شده و یکی از آن‌ها با قیمت پیشنهادی ۸۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

دیفندر بخشی از تاریخ تلویزیون آمریکا را تشکیل می‌دهد چراکه در دهه ۹۰ میلادی روی آنتن رفت و مشهور شد. گفته می‌شود خودروی یاد شده یکی از تنها ۱۴ نمونه تولیدی بوده و توسط کرایسلر طراحی شده است. کار ساخت وایپر دیفندر را نیز توسط شرکت یونیک مووی کارز در لاس‌وگاس انجام شده و البته بیشتر برای کارهای تبلیغاتی و نمایشی بکار رفته است.

 

 

این دیفندر بر پایه نسخه طویل‌تر دوج وایپر RT/10 مدل ۱۹۹۳ ساخته شده است و از بدنه کوپه سفارشی از جنس فایبرگلاس با رنگ نقره‌ای سود می‌برد. طراحی کلی خودرو به گونه از کار درآمده که ما را به یاد خودروهای آینده می‌اندازد. در بطن خودرو نیز پیشرانه ۸ سیلندر کاربراتوری بلوک کوچک کرایسلر قرار دارد و با گیربکس ۷۲۷ اتوماتیک همکاری می‌کند. وایپر دیفندر همچنین از ترمزهای دیسکی با کالیپرهای دارای برند وایپر، سیستم تعلیق پیچشی، فرمان هیدرولیک و کابینی با پوشش چرم مشکی و خاکستری برخوردار است.

 

 

علیرغم ظاهری احساس‌برانگیز و تاریخچه‌ای منحصربه‌فرد، خودروی موردبحث به عنوان محصولی جاده‌ای پلاک نشده و بنابراین نمی‌توان آن را در معابر عمومی سوار شد. خودرویی که مشاهده می‌کنید در زمان فیلم‌برداری برای کارهای بدلکاری مورد استفاده قرار نگرفته و بیشتر در معرض دید عموم قرار داشته است.

 

از جمله ویژگی‌های ظاهری دوج وایپر دیفندر می‌توان به سقف ثابت متمایز، شیشه‌های جانبی جداشدنی و خروجی‌های اگزوز دوگانه در عقب اشاره کرد. داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت با چرم خاکستری، تریم متمایز روی کنسول، داشبورد و پانل درب‌ها، کف‌پوش‌های مشکی، پوشش داخلی سقف خاکستری و… دیده می‌شوند.

 

 

البته خبری از کولر، کمربند ایمنی و رادیو نیست. به همراه این دوج وایپر دیفندر برخی اقلام دیگر همچون کتابچه پارامونت ۱۹۹۶ و همچنین برخی تصاویر به فروش می‌رسند. در حال حاضر بالاترین پیشنهاد خرید دیفندر حدود ۸۰ هزار دلار بوده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *