قطعات خودرو

فروش غیرمستقیم لوازم یدکی

فرهاد عبداللهیان، فعال صنفی و عضو کمیسیون فنی اتحادیه در رابطه با فروش غیرمستقیم لوازم یدکی گفت:

عملا بسیاری از فروش‌های بازار لوازم یدکی به‌دست‌ پخش‌کننده‌های موتوری، وانت و دوره‌گردها افتاده است که آن‌ها براساس روش توزیع مویرگیِ در اختیار خودشان، لوازم را به مکانیک‌ها تحویل می‌دهند.

عبداللهیان این وضعیت فروش در بازار را مخل کسب و کار دانست و افزود: با این روش عملا،  لوازم یدکی در مسیر فروش، به مصرف‌کننده نهایی متصل نیست که این مسئله خود نوعی تهدید به‌حساب می‌آید.

یادآوری می‌شود که سالهاست بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار یدکی نسبت به حضور سرپایی انتقاد دارند؛ فروشندگانی که به‌وسیله‌ی موتور، وانت، کامیونت و حتی خودروهای سواری، توزیع لوازم در سطح شهر، اطراف شهر و شهرستان‌ها را برعهده گرفته‌اند. حضور این افراد زمینه را برای ایجاد دفاتر پخش و مغازه‌های فاقد پروانه‌ی کسب فراهم کرده است و عملا نظارت بر بازار را به‌خصوص در آخرین حلقه غیرممکن ساخته است‌.

بدون شک این وضعیت موجب گرانی و گرانفروشی در بازار لوازم یدکی می‌گردد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *