قطعات خودرو

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار  رحیمی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به بحث واردات به «بازار» گفت: کپچر و ای اس ایکس از برندهای رنو-میتسوبیشی ویژه بازار اروپا دارای پلتفرم یکسان و مناسب واردات به بازار کشور هستند.

باتوجه به اینکه واردات خودرو به صورت «اسمی» آزاد شده است و در عمل تاکنون تعداد قابل توجهی به بازار کشور نرسیده، جولان خودروهای چینی در میان محصولات وارداتی بیشتر از سایر برندهای معتبر جهانی است. شرکت های واردکننده خودرو نیز بیشتر از گذشته توجه به محصولات چینی دارند، این درحالی است که با قیمت خودروهای چینی می توان خودروهای اقتصادی از برندهای معتبر براساس سیاست های وزارت صمت به کشور وارد کرد.

 

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

میتسوبیشی ای اس ایکس مخصوص بازار اروپا طراحی و تولید شده است، این خودرو دارای سه موتور یک لیتری بنزینی، ۱.۳ لیتری هیبریدی و ۱.۶ لیتری پلاگین هیبرید است

میتسوبیشی ای اس ایکس نسل دوم مناسب بازار کشور

سهند رحیمی کارشناس صنعت خودرو در خصوص خودروهای اقتصادی متنوع برای واردات به کشور، به خبرنگار «بازار» گفت: یکی از محصولات جدید اقتصادی در بازار اروپا میتسوبیشی ای اس ایکس نسل دوم است که براساس پلت فرم سی ام اف-بی گروه نیسان، رنو، میتسوبیشی ساخته شده است. ای اس ایکس ۲۰۲۳ را می توان یک کراس اوور سایز متوسط معرفی کرد.

رحیمی با بیان اینکه در این خودرو از سه پیشرانه متفاوت استفاده شده است، به «بازار» توضیح داد: میتسوبیشی ای اس ایکس مخصوص بازار اروپا طراحی و تولید شده است، این خودرو دارای سه موتور یک لیتری بنزینی، ۱.۳ لیتری هیبریدی و ۱.۶ لیتری پلاگین هیبرید است. این موتورها به ترتیب سه سیلندر و چهار سیلندر هستند که از ۹۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند.

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

وی افزود: این محصول در سایت اسپانیایی رنو-میتسوبیشی تولید شده است، پلت فرم استفاده شده در دو محصول کپچر و ای اس ایکس با پلت فرم داچیا ساندرو و نیسان جوک نیز یکی است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به بحران انرژی در اروپا به خبرنگار «بازار» توضیح داد: بازار جهانی خودرو در حال گرایش به سمت محصولات هیبریدی، پلاگین هیبرید و الکتریکی است. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در اروپا شمالی به ویژه در سوئد و دانمارک فروش بیشتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

رحیمی در خصوص تفاوت های میتسوبیشی ای اس ایکس و رنو کپچر بیان کرد: رنو کپچر عرضه شده در بازارهای اروپایی نسخه گازسوز البته با مصرف سوخت ال پی جی را نیز دارد، اما ای اس ایکس چینین قابلیتی ندارد.

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

رنو کپچر در فرانسه با قیمت پایه ۲۳ هزار و ۴۰۰ یورو برای نسخه بنزینی و برای مدل هیبریدی با بهای ۳۷ هزار یورو عرضه می شود ولی ای اس ایکس در نسخه هیبریدی قیمت بیشتر از ۳۷ هزار دلار دارد

رنو کپچر هیبریدی ۳۷ هزار دلار

رحیمی کارشناس ارشد صنعت خودرو در خصوص با اشاره به اینکه اغلب محصولات رنو در بازار اروپا در دسته اقتصادی قرار می گیرند، گفت: رنو کپچر نسل دوم مدل ۲۰۲۳ پلت فرم و طراحی مشابه برادر کوچکتر خود یعنی میتسوبیشی ای اس ایکس دارد، این خودرو با سه پیشرانه بنزینی، هیبریدی و گازسوز با قدرت مشابه کپچر در اسپانیا تولید و عرضه بازار اروپا می شود.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه رنو و میتسوبیشی پیشتر در بازار کشور حضور فعال داشتند و برندهای شناخته شده هستند، توضیح داد: انتخاب برند خودروها برای واردات باید مشروط بر وجود زیرساخت های خدمات پس از فروش آن در کشور باشد. در واردات رسمی خودرو، برندهای مذکور می توانند نیاز بازار کشور با به خودرو اس یو وی سایز متوسط حتی با فناوری هیبریدی تامین کنند.

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

وی افزود: کپچر مدل ۲۰۲۳ در بازار اروپا رقیب هوندا اچ آر وی است، این محصول با موتور بنزینی در حالت ترکیبی ۶.۶ لیتر مصرف سوخت دارد.

رحیمی در خصوص قیمت این خودروها برای عرضه در بازار اروپا به خبرنگار «بازار» گفت: رنو کپچر در فرانسه با قیمت پایه ۲۳ هزار و ۴۰۰ یورو برای نسخه بنزینی و برای مدل هیبریدی با بهای ۳۷ هزار یورو عرضه می شود. اما میتسوبیشی ای اس ایکس در نسخه هیبریدی با قیمت بیشتر از ۳۷ هزار دلار راهی بازار می شود.

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

تنوع خودروهای وارداتی در بازار کشور باید به کمک محصولات اروپایی، ژاپنی و کره ای به جای چینی ایجاد شود

طراحی ساده اما اقتصادی

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص طراحی بیرونی و داخلی هر دو خودرو مذکور به بازار توضیح داد: کپچر و ای اس ایکس تفاوت طراحی ندارند، در نمای جلو شاهد چراغ کشیده، جلوپنجره عریض و لوگو بزرگ برندهای رنو و میتسوبیشی هستیم. کاپوت این خودرو با حجم های منطقی آیرودینامیکی ظاهر شیکی را ایجاد کرده است. در نمای جانبی شاهد لاستیک های ۱۷ اینچی، نصب آینه روی در و خط شخصیتی پرحجم هستیم. از سوی این خودروها دارای رنگ توتون کالر(رنگ سقف و بدنه متفاوت) هستند. در نمای عقب نیز شاهد چراغ با طراحی بازو خرچنگی، سپر مرتفع و مجهز به لیپ و در صندوق ساده هستیم.

وی افزود: طراحی داخلی این خودرو ارگونومی، ساده و اقتصادی است، در کپچر و ای اس ایکس خبری از فرمان دی کات نیست. آنچه که در نگاه نخست برای بیننده جلب توجه می کند، وجود نمایشگر ۱۰ اینچی کنسول میانی است، کلاستر این خودروها نیز مجهز به یک نمایشگر ۴.۵ است. رنو و میتسوبیشی سعی کردند در طراحی داخل این محصول از کلیدهای پیانویی بیشتری برای کنترل ابزار استفاده کنند.

دو محصول رنو-میتسوبیشی مناسب واردات به کشور| تنوع بازار خودرو با محصولات غیرچینی است

رحیمی با بیان اینکه خودروهای کارکرده نیز می تواند راهی بازار کشور شود، اظهار داشت: در صورت انجام واردات خودروهای کارکرده، فعالان این بازار باید توجه ویژه به کپچر و ای اس ایکس داشته باشند، چرا که این دو محصول علاوه بر کیفیت بالا دارای ایمنی مناسب جهت استفاده در جاده های کشور هستند. تنوع خودروهای وارداتی در بازار کشور باید به کمک محصولات اروپایی، ژاپنی و کره ای به جای چینی ایجاد شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *