قطعات خودرو

فروش 9 خودروی وارداتی در سامانه

با اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، افرادی که در اسفند 1401 ثبت نام کرده اند از روز چهارشنبه به مدت دو روز تا 6 بهمن 1402 می‌توانند خودروی خود را انتخاب کنند.

در این مرحله انتخاب خودرو فقط برای ثبتنام کنندگان قبلی است و هیچگونه ثبتنام جدیدی انجام نمی‌شود و متقاضیان  می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب کنند.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد:دستگاه / ریال

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره 1، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره 2- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب در مبادی ورودی واحد: ریال / دستگاه

خودروی وادراتی

تبصره 1 – قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره2 – قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 3 – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره 4 –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *