قطعات خودرو

فوت ۷۰۰ راننده تاکسی نتیجه بی‌توجهی دولت و شهرداری‌ها به سلامت و معیشت رانندگان است

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به فوت بیش از ۷۰۰ تاکسیران در کشور بر اثر کرونا، گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث حمل و نقل عمومی سلامت شاغلان این صنف است اما متاسفانه از رانندگان علیرغم سختی کار حمایت‌های چندانی نمی‌شود.

حوزه حمل و نقل بدون حمایت رها شده است

وی ادامه داد: زمانی نهادهای متولی از رانندگان در ابعاد مختلف حمایت می‌کردند اما در حال حاضر شاهد حمایت چندانی نیستیم و بیمه بسیاری از رانندگان تاکسی از جمله بیمه تکلیفی آنها همچنان بلاتکلیف است و در واقع حوزه حمل و نقل بدون حمایت به حال خود رها شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم افزایش قیمت لوازم یدکی و سایر هزینه‌ها در صورت افزایش کرایه، برخی به نحوی برخورد می‌کنند گویا رانندگان مقصر افزایش کرایه ها هستند در حالی که خودشان جزو مردم هستند و گرانی‌ زندگی آنها را هم تحت تاثیر قرار داده است؛ در این رابطه حمایت‌ها از رانندگان توسط دولت و شهرداری‌ها باید افزایش یابد اما شاهد حمایتی نیستیم.

یوسفی با یادآوری اینکه مشکلات رانندگان در شرایط کرونا افزایش یافته و در کنار مشکلات معیشتی سلامت خود و خانواده‌شان در معرض تهدید قرار گرفته است، گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی به دلیل شغلشان بی‌واسطه با مردم در ارتباط هستند و در خط مقدم خدمات‌رسانی قرار دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم یادآور شد: متاسفانه خانواده رانندگان هم مورد غفلت قرار گرفته‌اند در حالی که اگر راننده‌ای به کرونا مبتلا شود خانواده‌اش را هم مبتلا خواهد کرد و می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد و به مسافران هم انتقال دهد بنابراین به صورت جدی نیاز بود واکسیناسیون این قشر سریع‌تر از گروه های دیگر مورد توجه قرار می گرفت اما به دلیل سوءمدیریت به واکسیناسیون آنها توجه نشد؛ انتظار می‌رود واکسیناسیون این قشر در برنامه‌ریزی‌ها در اولویت قرار گیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است