قطعات خودرو

فورته 2022؛ سدانی با ظاهری جدید و پیشرانه ۱۴۷ اسب بخاری

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از فیس‌لیفت اخیر K۳ برای بازار کره جنوبی، کیا مدل ۲۰۲۲ فورته را با تعدادی به‌روزرسانی برای آمریکای شمالی معرفی کرد.  فورته برای سال ۲۰۲۲ استایل و تجهیزاتی جدید را ارائه می‌دهد که برگرفته از سدان اسپرت استینگر با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری است.

فورته شتاب متوسطی را از یک موتور چهار سیلندر استاندارد ۱۴۷ اسب بخاری و شاسی که بیشتر برای راحتی تنظیم شده است، ارائه می‌دهد. هم اکنون نکته حائز اهمیت این است که یک مدل GT قدرتمندتر ۲۰۱ اسب بخاری در صدر خط تولید قرار دارد، اما به اندازه کافی تهاجمی نیست که بتواند با خودروهای دیگر مانند هوندا سیویک Si، مزدا ۳، فولکس واگن جتا GLI رقابت کند.

اما این نکته گفتنی است که این خودرو برای سال 2022 با امکانات جذابی ارائه می شود که مخاطبین زیادی جذب آن شده اند. برای سال ۲۰۲۲، فورته ظاهر تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد که با سپر‌های جلو و عقب اصلاح‌شده، جلوپنجره جدید، برخی امکانات روشنایی بیرونی به روز شده و طراحی چرخ‌های جدید تکمیل شده است.

کیا فورته 2022

 

اگر از مشخصات ظاهری بیرونی بگذریم، امکانات داخلی چشمگیر است؛ اکنون در داخل، یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی جدید ۱۰.۳ اینچی اختیاری در دسترس است و دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید کمک راننده است. همه مدل‌ها اکنون به صورت استاندارد با سیستم کمکی دنبال کردن خطوط ارائه می‌شوند.

سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​اختیاری اکنون قابلیتی را ارائه می‌کند که برای تنظیم سرعت بر اساس محدودیت‌های اعلام شده استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند خودرو را برای بهتر پیچیدن در پیچ‌ها آماده کند. اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو اکنون جزو ویژگی‌های استاندارد در این به شمار می روند همچنین دارای یک پورت شارژ USB است که در عقب کابین اضافه شده و  کنسول مرکزی فورته برای قرار دادن یک ترمز دستی الکترونیکی جدید با نگه‌داشتن خودکار بازسازی شده است.

کیا فورته 2022

 

مدل قدرتمندتر و اسپرت‌تر GT نه تنها با یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخاری عرضه می‌شود و شتاب بسیار سریع تری را ارائه می‌دهد، بلکه دارای گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) استاندارد است که برای دو کلاچه هفت سرعته یا دستی شش سرعته مورد استفاده قرار می گیرد.

GT همچنین تقریباً با انواع اقلام لوکس و راحت، از جمله چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های اسپرت، روشنایی داخلی محیط، و پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند عرضه می‌شود.

کیا فورته 2022

 

فورته با 2 گزینه موتور متفاوت ارائه می شود که یکی شامل یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار. ۲.۰ لیتری است و زمانی که مورد آزمایش قرار گرفت شتاب بالایی نداشت.  موتور بدون توربوشارژ به ۸.۲ ثانیه نیاز دارد تا فورته را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

کیا فورته 2022

 

فضای داخلی این خودرو با طراحی مینیمالیستی و مواد باکیفیت و سطح بالا بسیار تاثیر گذار است؛ صندلی عقب به اندازه کافی جادار است و 2 بزرگسال به راحتی می توانند در آن بنشینند. مدل پایه همه امکانات اولیه را ارائه می‌دهد، اما با کار کردن با مدل‌های مختلف، همه چیز دلپذیرتر میشود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است