قطعات خودرو

فورد اج گران‌تر از اکسپلور به بازار می‌آید

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فورد دو محصول اس یو وی به نام اج و اکسپلور دارد، اج همیشه خودرو اقتصادی این خودروساز آمریکای بود. اما آنطور که به نظر می‌رسد، این محصول برای سال ۲۰۲۲ یک خودرو اقتصادی نخواهد بود.

براساس گزارش‌های جدید از این خودروساز، اج ۲۰۲۲ به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده که این مساله بها آن را افزایش داده است. آنطور که شرکت فورد مدعی شده است این محصول در نسخه استاندارد با پایین‌ترین سطح آپشن حدود ۲۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. بنابراین قیمت کلی اج در سال آینده از ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار شروع و تا ۳۶ هزار دلار براساس درخواست مشتریان ادامه خواهد داشت. باتوجه به اینکه اج یک اس یو وی جمع و جور سایز کوچک است، این قیمت برای آن که معادل بها اکسپلور به عنوان یک اس یو وی هفت‌نفره است، منطقی نیست.

نکته قابل تامل در اینجاست که قیمت اکسپلور از ۳۴ هزار و ۱۷۰ دلار آغاز می‌شود، تمام مدل‌های این محصول نیز مجهز به سیستم چهار چرخ محرک و آپشن‌های جدید هستند. اما قیمت ۳۶ هزار دلاری برای اج فقط به دلیل اینکه به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده نه تنها منطقی نبوده بلکه در بازار از اقبال مناسبی برخوردار نخواهد بود. زیرا این محصول به طور کلی آپشن و سیستم‌های رفاهی روز را با خود ندارد.

اگر فورد برای نسل جدید اج در سال آینده بازنگری قیمتی نکند، در ماه‌های نخست عرضه این خودرو به بازار با چالش فروش مواجه خواهد شد. این خودروساز از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۴۸ هزار و ۲۱۳ دستگاه اج را در بازار به فروش رسانده است. در مقابل محصول اکسپلور ۱۴۰ هزار و ۸۲ دستگاه فروش را تجربه کرده است. این آمار نشان می‌دهد که اقبال فروش کدام خودرو در بازار بیشتر بوده و مشتریان عمدتا چه محصولاتی را انتخاب می‌کنند. بنابراین پیشبینی می‌شود اج با فروش مناسبی در بازار سال آینده همراه نباشد.

اج خودرویی است که از نظر هندلینگ، مانور پذیری و کابین خودرو دارای ضعف نسبت به سایر محصولات فورد است، اما مصرف سوخت آن بسیار کم است. این درحالی است که اکسپلور علاوه بر داشتن ظرفیت بالا، قدرت مانورپذیری مطلوب، ایمنی قابل قبول و بازار مناسب، نسبت به اج برتری داشته و اقبال بهتری برای فروش حتی در سال آینده کسب خواهد کرد. البته باید منتظر بود و دید که فورد چه تغییری برای اج در نظر خواهد گرفت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است