قطعات خودرو

مقایسه فورد اسکیپ ۲۰۲۰ با مزدا CX-۵ ۲۰۱۹

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین کراس اوور‌های کامپکت، خودرو‌های خانوادگی هستند که بسیاری از رانندگان آنها را انتخاب می کنند. 2 مورد از این کراس اوورها، فورد اسکیپ و مزدا CX-5 است که در این گزارش آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

فورد اسکیپ: اسکیپ ۲۰۲۰ طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را ارائه می‌دهد که با موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر ۱۸۱ اسب بخاری عرضه می‌شود و می‌توان آن را با موتور تمام چرخ متحرک داشت. توربو سه، شتاب کافی را ارائه می‌دهد و توانسته است یک اسکیپ SE تمام چرخ متحرک را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در ۷.۷ ثانیه در مسیر آزمایشی برساند.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری می تواند در ۵.۷ ثانیه‌ به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. هر دو موتور بنزینی به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند. برای رقابت با خودروهایی مانند هوندا CR-V هیبریدی و تویوتا RAV۴ هیبریدی پلاگین، فورد دو مدل اسکیپ هیبریدی که یکی از آن‌ها پلاگین است ارائه کرده است و این پیشرانه‌ها از یک موتور ۲.۵ لیتری بهره می برند، این خودروها دارای یک موتور چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی است که  ۲۲۱ اسب بخار قدرت تولید می کند.

1
2

کابین اسکیپ، از چندین پانل پلاستیکی تشکیل شده است که به گفته کارشناسان حوزه خودرو کیفیت مطلوبی ندارد.  روکش صندلی‌های پارچه‌ای با بافت استاندارد ارائه می شوند، در حالی که سطوح تریم بالاتر  از چرم مصنوعی یا چرم طبیعی در تیتانیوم با مشخصات بالا استفاده می‌کنند. پشت صندلی عقب اسکیپ یک محفظه بار بزرگ قرار دارد که فضایی را برای حداکثر هشت چمدان دستی فراهم می‌کند.

در حالی که مدل‌های پایه S با نمایشگر رادیویی ۴.۲ اینچی و رادیو AM/FM به عنوان تنها سرگرمی ارائه می‌شوند، سطوح تریم SE و بالاتر دارای صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی بزرگتر با آخرین رابط سرگرمی Sync ۳ فورد و قابلیت Apple CarPlay/Android Auto هستند.

3

مزدا CX-۵ : این خودرو اکنون دارای یک موتور توربوشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر اختیاری با قدرت ۲۵۰ اسب بخار است که منحصراً با سیستم چهارچرخ متحرک جفت می‌شود و فقط در دو مدل برتر قابل استفاده است.

دارای ویژگی Signature است که مجموعه‌ای از ویژگی‌ مانند چوب و کروم اضافی در داخل، روشنایی داخلی محیط، تودوزی چرمی قهوه ای، قطعات بیرونی منحصر به فرد و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه با سنسور‌های پارک جلو و عقب را ارائه می دهد. هر CX-۵ دارای سیستم تعلیق و آخرین نسخه سیستم کنترل پلاس G-vectoring این شرکت است.

 سیستم اطلاعات سرگرمی اکنون با Apple CarPlay و Android Auto نیز در دسترس است. یک چهار سیلندر دیزلی نیز در نهایت به خط تولید می‌پیوندد، اما نسبت به موتور توربوشارژر قدرت کمتری دارد و مختص گران‌ترین تریم است.

4
5

نسخه توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری شتاب سریع تری را ارائه می دهد؛ شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در ۶.۲ ثانیه اتفاق می افتد. در حالی که موتور توربو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز جفت می‌شود، تنها با سیستم چهارچرخ متحرک قابل استفاده است.

هر CX-۵ دارای یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی است که مانند یک تبلت شناور در بالای داشبورد قرار می‌گیرد. Apple CarPlay و Android Auto در دسترس هستند، اما نه در مدل‌های سطح پایه، در این مورد، CX-۵ تنها ۹ چمدان دستی را پشت صندلی‌های عقب خود نگه می دارد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است