قطعات خودرو

فولکس‌واگن بیتل دوباره به دنیای خودرو باز نخواهد گشت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،اخیراً شایعاتی درباره بازگشت فولکس‌واگن بیتل به دنیای خودرو در قامت محصولی برقی منتشر شده بود اما ژرمن‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند این خودرو برای همیشه بازنشسته شده است.

 

تولید فولکس‌واگن بیتل در سال ۲۰۱۹ متوقف شد و تاکنون جانشین مستقیمی برای آن در نظر گرفته نشده است. ظاهراً خبری از نسخه برقی بیتل هم نخواهد بود و به نظر می‌رسد چنین چیزی یک تصمیم مبتنی بر شرایط بازار بوده است. توماس شافر مدیرعامل فولکس‌واگن که در خلال تست درایو سومین نسل تیگوان با اتوکار مصاحبه می‌کرد تائید کرد بیتل باز نخواهد گشت.

 

دلیل این امر عدم وجود منابع لازم برای توسعه خودرو یا کمبود زمان نیست بلکه علت عدم تولید بیتل جدید منطقی نبودن این کار از نظر بازاریابی است.

 

زمانی که از شافر درباره احتمال بازگشت بیتل در آینده پرسیده شده مدیرعامل فولکس‌واگن پاسخ داده است:

من فکر نمی‌کنم چنین کاری انجام شود زیرا برخی خودروها تاریخ مشخص خود را داشته‌اند. بازگشت چنین محصولاتی منطقی نخواهد بود. من با قطعیت این سخن را نمی‌گویم اما بر اساس شرایطی که هم‌اکنون وجود دارد، خبری از تولید نسل جدید بیتل نخواهد بود. همین موضوع درباره فولکس‌واگن شیراکو نیز صدق می‌کند زیرا تاریخچه خاص خودش را داشت و سپس مدلی جدید با الهام از آن تولید شد. آیا چنین کاری باید دوباره انجام شود؟ فکر نمی‌کنم؛ و با بررسی تمامی تکنولوژی‌های موجود و هزینه‌های همراه آن، شما پول خود را در بهترین جا سرمایه‌گذاری می‌کنید

نکته جالب اینکه مدیر پیشین فولکس‌واگن یعنی هربرت دایس از ایده تولید بیتل جدید با استفاده از پلتفرم MEB استقبال کرده بود. او در فوریه ۲۰۲۲ اذعان داشت بسیاری از خودروهای احساس‌برانگیز و عاطفی را می‌توان با استفاده از پلتفرم MEB تولید کرد. همچنین فولکس‌واگن چند سال پیش نام بیتل e را در اروپا ثبت کرد اما با انتصاب شافر به سمت مدیرعاملی این خودروساز برنامه‌های یاد شده تغییرات زیادی داشته‌اند.

 

اگر علاقه زیادی به بیتل جدید در سال ۲۰۲۳ دارید می‌توانید خودروی بازتولیدی بسیار گران‌قیمت میلیوی ۱ را خریداری کنید که خبری از پیشرانه برقی در آن نیست بلکه یک پیشرانه ۲.۲۸ لیتری هوا خنک در بطنش جای گرفته است.

 

تنها ۲۲ دستگاه از این خودرو با قیمت حدود ۶۲۱ هزار دلار تولید خواهد شد که با ماهیت بیتل به عنوان خودرویی ارزان‌قیمت و همگانی در تضاد است. در نهایت باید گفت بیتل به مدت ۶۵ سال تولید شد و به فروش بیش از ۲۱ میلیون دستگاهی رسید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *