قطعات خودرو

انواع فیلتر مورد نیاز ماشین مرسدس بنز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، موضوعی که تصمیم گرفتیم در این مطلب به آن بپردازیم، معرفی انواع فیلترهای مرسدس بنز، کارکرد آنها و معرفی بهترین برندها برای خرید انواع فیلتر بنز است. اگر فکر می‌کنید محتوای این مقاله می‌تواند روزی به شما کمک کند، شک نکنید و تا انتها مطلب با ما همراه باشید.انواع فیلترهای مرسدس بنز

مرسدس بنز سه نوع فیلتر مهم دارد؛ فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر روغن. هر کدام از این فیلترها وظایف مشخصی دارند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

1. فیلتر هوا

فیلتر هوا در ورودی هوا به محفظه موتور قرار گرفته، تا هوای وارد شده به موتور را تمیز کند و اجازه ندهد که ذرات گرد و غبار وارد موتور شوند. این فیلتر از جنس مواد سلولزی، کتان و اسفنج ساخته شده و باید در زمان‌های معین تعویض شود. زمان تعویض فیلتر مرسدس بنز به محیط جغرافیایی و بالا یا پایین بودن آلاینده‌های هوا آن منطقه بستگی دارد.

فیلتر هوا، قبل از تعویض قابلیت تمیز شدن دارد و می‌توانیم آن را دو یا سه بار تمیز کنیم. این کار معمولاً توسط پارچه نمناک یا دستگاه مکش انجام می‌شود. زمانی که فلیتر هوای خودرو دچار مشکل شود، با چند نشانه به ما آلارم می‌دهد:

• بالا رفتن مصرف سوخت

• پایین آمدن سرعت خودرو

• روشن شدن چراغ چک خودرو

این علائم نشان می‌دهند که ماشین ما نیاز به تعویض فیلتر دارد، ولی بهتر است هر ۵ هزار کیلومتر، فیلتر هوا را کلاً تعویض و تا قبل از رسیدن به ۵ هزار کیلومتر فقط آن را تمیز کنیم. برای مشاهده انواع فیلتر هوا مرسدس بنز وارد لینک زیر شوید:

2. فیلتر کابین

فیلتر کابین مرسدس بنز که به فیلتر کولر هم معروف است، مسئول فیلتر کردن ذرات معلق و گرد و غبار موجود در هوای کابین خودرو است. زمانی که ما کولر یا بخاری ماشین را روشن می‌کنیم، هوایی که از دریچه‌های خودرو خارج می‌شود، تا قبل از ورود به داخل خودرو از فیلتر کابین عبور می‌کند. این روزها که آلودگی هوای شهرها هر روز در حال افزایش است، توصیه می‌شود فیلتر کابین را زودتر از زمان تعویض روغن، تعویض کنید. خراب یا معیوب بودن فیلتر هوای کابین با علائم زیر همراه است:

• ورود بوی نامطبوع از دریچه‌های هوا به داخل خودرو

• شنیده شدن صدای اضافه از فن خودرو

• جریان ورودی هوا از دریچه‌ها کاهش پیدا می‌کند

برای مشاهده لیست انواع فیلترهای کابین ماشین مرسدس بنز وارد لینک زیر شوید:

3. فیلتر روغن

فیلتر روغن موتور از جنس سلولز ساخته شده است. این فیلتر از ورود روغن فاسد، گرد و غبار و ذرات فلزی به اجزای داخلی موتور جلوگیری می‌کند. اگر فیلتر روغن معیوب شود، عملکرد اجزای موتور دچار اختلال می‌شود و ممکن است مانع از حرکت خودرو شود. همچنین ممکن است صداهای غیر عادی از موتور ماشین بشنوید. البته خراب شدن فیلتر روغن علائم دیگری هم دارد:

• دیدن دانه‌هایی مانند شن به رنگ سیاه و سفید روی میله اندازه گیری روغن

• روشن شدن چراغ هشدار دهنده روغن

دلیل اهمیت تعویض فیلترها

همان طور که پیش‌تر گفتیم، فیلترها از مهم‌ترین لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شوند. همه‌ی فیلترها بعد از مدتی مستهلک می‌شوند و به‌درستی عمل نمی‌کنند، یعنی نمی‌توانند عمل فیلترینگ را انجام دهند. به همین دلیل لازم است در دوره‌های زمانی معین، تعویض شوند.

زمان تعویض فیلترها با توجه میزان آلایندگی در شهرها و نوع رانندگی ما، متفاوت است. ولی بهتر است هنگام سرویس دوره‌ای خودرو همه آنها مورد بررسی قرار گیرند. این قطعات کوچک و ارزان قیمت نقش مهمی در سلامت موتور خودرو دارند و نباید نسبت به آن بی توجه بود.فیلتر

نکات مهم برای خرید فیلترهای مرسدس بنز

برای خرید یا تعویض فیلترهای مرسدس بنز باید به چند نکته توجه کرد:

• برند فیلتر هوا

فیلترهای هوا با برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. اما بهتر است همیشه سراغ خرید برندهای معروف و شناخته شده برویم. نباید به سراغ برندهای ناشناخته برویم، زیرا ممکن است به موتور ماشین یا سایر قطعات آن آسیب بزند.

• میزان جذب ذرات

یک فیلتر خوب و با کیفیت باید قادر به جذب ذرات به‌اندازه حداقل ۲۰ میکرون باشد. هر چه فیلتر در جذب ذرات ریزتر بهتر عمل کند، کیفیت بالاتری خواهد داشت.

• نوع فیلتر

باید توجه داشته باشیم که فیلتر را برای کدام قسمت ماشین می‌خواهیم؛ برای روغن، کابین یا هوا. برای خودروهای لوکسی مانند بنز باید حتماً از فیلترهای شرکتی درجه یک و معتبر استفاده کنیم.

• جنس فیلتر هوا

جنس فیلتر، تأثیر زیادی در جذب ذرات معلق دارد. برای هر منظوری که فیلتر خریداری می‌کنید، حتماً بهترین جنس آن را انتخاب کنید که قابلیت تمیز شدن هم داشته باشد. معمولاً برای فیلترهای هوا، جنس کاغذی و غیر روغنی کاربردی‌تر است.

• اندازه فیلتر هوا

فیلترهای هوا معمولاً در اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند، ولی ممکن است در برخی موارد، فیلترها کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از سایز محفظه آنها در خودرو باشند. بنابراین بد نیست به این نکته مهم هم توجه کنیم. سایز نبودن فیلترها، هم برای سلامتی خودرو و هم برای سلامتی ما اتفاق خوبی نیست.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است