قطعات خودرو

تولید قطعات حساس خودرو در داخل کشور/ خودروسازان قرارداد نمی بندند!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  علیلو می گوید: ۲ ماه پیش، از طرف شرکت دانش بنیانی دعوت شدم تا نمونه کار‌های ساخته شده آن‌ها را از نزدیک ببینم؛ تعدادی جوانِ نخبه کار‌هایی انجام دادند که از ثمره کار آنها، برخی صنایع نظامی و قطعات حساس بهره مند می‌شوند.

كامپیوتر خودرو یا ایسیو ( ECU ) از قطعات اصلی در تولید خودروهای انژكتوری است كه در گذشته از منابع خارجی تهیه می شد. پس از آخرین دور تحریم های آمریكا خودروسازهای داخلی به فكر طراحی و بومی سازی این قطعات حساس افتادند و خوشبختانه با همكاری دانشگاه های تهران، این پروژه تا حدودی به موفقیت رسیده و در حال حاضر چند قطعه ساز بزرگ داخل كشور،  به قابلیت تولید این قطعه دست یافته اند.

ECU یک میکرو کامپیوتر است که به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عمل کننده یا فرمان‌برهای نصب شده بر روی موتور فرمان دهد تا از این طریق، زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تامین کند.

یکی از اصلی ترین مشکل عدم ترخیص خودروهای دپو شده، نبود برخی قطعاتی است که تکنولوژی ساخت این قطعات در داخل کشور وجود نداشت اما برخی از شرکت های دانش بنیان توانسته اند به ساخت برخی از این تکنولوژی ها دست یابند ولی مورد حمایت قرار نمی گیرند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است