قطعات خودرو

قفل شدن درب‌های تسلا به خاطر از کار افتادن باتری ۱۲ ولت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ می‌گوید دسترسی به این خودرو به خاطر از کار افتادن باتری ۱۲ ولت در گرمای تگزاس غیرممکن بوده است.

 

باتری ۱۲ ولتی برخی وظایف همچون باز و بسته کردن درب‌ها و پنجره‌ها را بر عهده دارد و دنیس هگستاد می‌گوید به خاطر گرمای تابستان تگزاس این باتری از کار افتاده و خودرو قابل‌استفاده نبوده است. این باتری ولتاژ پایین نه‌تنها برای به‌کارگیری سیستم‌های الکترونیکی کوچک‌تر بلکه برای شارژ باتری اصلی خودرو حیاتی بوده و نمی‌توان بدون آن خودرو را شارژ کرد. در واقع برای راه‌اندازی خودرو همانند مدل‌های بنزینی سنتی باید خودرو را هل داد. هگستاد در شبکه‌های اجتماعی نوشته است:

زمانی که هوا به قدری گرم است که تسلا به برنامه موبایلی یا کلید فیزیکی شما پاسخی نمی‌دهد چه‌کار خواهید کرد؟ من نمی‌توانم درب خودرو را باز کرده یا حتی آن را برای رساندن به جایگاه شارژ حرکت دهم

او با انتشار ویدئویی خبر از تلاش‌های ناموفق خود برای باز کردن درب خودرو با استفاده از کارت کلید تسلا داده و اظهار داشته تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۱۸ او حدود ۲۱۰ کیلومتر شعاع حرکتی قبل از ترک خودرو داشته است. مالک خودرو همچنین تصویری از برنامه موبایلی تسلا را منتشر کرد که در آن نوشته است: نمی‌توان خودرو را یافت. محصولات تسلا فاقد کلیدهای سنتی هستند بنابراین کارت کلید آن‌ها از سیگنال‌های رادیویی برد کوتاه برای ارتباط با خودرو و باز کردن درب آن استفاده می‌کند. هگستاد همچنین به رسانه‌ها گفته که بعداً از خرابی باتری ۱۲ ولتی خودرو آگاه شده است. این باتری به همراه مجموعه باتری اصلی لیتیوم یونی کار می‌کند و عملکردهایی همچون چراغ‌های کابین، قفل درب‌ها و برف‌پاک‌کن‌ها را در کنترل خود دارد. تسلا از سال پیش ارسال اعلان‌هایی برای آگاهی مالکان از زمان تعویض این باتری را شروع کرده هرچند مالک خودرو اظهار داشته چنین اعلانی را دریافت نکرده است. نسخه‌های جدید تسلا مدل ۳ همچنین بجای باتری ۱۲ ولتی از نمونه لیتیوم یونی ۱۶ ولتی استفاده می‌کنند.

اگرچه هگستاد می‌گوید تسلا چگونگی از کار افتادگی این باتری را تائید نکرده اما او فکر می‌کند دلیل این کار گرمای بالای تگزاس باشد. همان‌طور که می‌دانید هوای گرم می‌تواند عمر باتری را کاهش داده و از شعاع حرکتی خودروهای برقی بکاهد. نهایتاً هگستاد اظهار داشته این مشکل بسیار عصبی کننده بوده و احساس می‌کند مبلغ زیادی را برای خودرویی که اخیراً با تخفیف چند هزار دلاری عرضه می‌شود پرداخت کرده است. او خاطرنشان ساخته حدود ۲۰۰ دلار را برای بکسل کردن خودرو هزینه کرده و البته تا زمان رسیدن خودروی یدک‌کش او سد راه یک خودروی بنزینی بوده است.

 

هگستاد می‌افزاید تمامی راه‌های ممکن برای ورود به خودرو و روشن کردن آن را امتحان کرده اما حتی نتوانسته درگاه شارژ را هم باز کند. او همچنین می‌گوید خودرو را شب در سایه پارک کرده و از سیستم حفاظت از داغ شدن کابین سود برده است. مالک در نهایت ۱۱۷ دلار را برای تعویض باتری ۱۲ ولتی پرداخته است. البته باید گفت مجموعه باتری اصلی خودروهای برقی بسیار گران‌قیمت بوده و هگستاد شانس آورده که این باتری سالم بوده است. باید گفت در سال‌های قبل نیز اخباری از قفل شدن درب‌های محصولات تسلا در فضای مجازی پخش شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *