قطعات خودرو

قوی ترین خودروهای لوکس ۴ سیلندر؛ از جنسیس گرفته تا مرسدس و آئودی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در این مقاله جذاب می‌خواهیم قوی ترین خودروهای لوکس بازار با پیشرانه ۴ سیلندر را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس حتماً همراه ما باشید.

 

اگر بودجه کافی وجود داشته باشد خودروهای لوکس جزو بهترین آیتم‌های یک زندگی بی‌دغدغه خواهند بود. از سلبریتی ها گرفته تا مدیران ثروتمند شرکت‌ها، همگی پشت فرمان قوی ترین خودروهای لوکس بازار می‌نشینند و از قدرت و اشرافیت چنین محصولاتی لذت می‌برند. وسایل نقلیه لوکس به خاطر جایگاه بالا در بازار، راحتی زیاد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مهم‌تر از همه قدرت زیاد شناخته شده‌اند. چنین محصولاتی می‌توانند طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها، از نیروگاه‌های آهنین کوچک ۳ سیلندر تا پیشرانه‌های عظیم ۱۶ سیلندر کواد توربو را در خود جای دهند. حتی خودروهای لوکس با پیشرانه‌های برقی نیز در دسترس هستند.

جدای از همه این موارد اکثر خریداران با پیشرانه‌های ۴ سیلندر مشکلی ندارند و با توجه به آنکه نیروگاه‌های آهنین ۴ سیلندر در محصولات لوکس بهترین مصرف سوخت را بر جای می‌گذارند بنابراین به نظر می‌رسد بهترین نقطه شروع برای اکثر افرادی خواهند بود که اولین بار به سراغ خودرویی لوکس می‌روند. در لیست پیش رو می‌خواهیم قوی ترین خودروهای لوکس مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. این لیست هر نوع خودرویی از مدل‌های اسپرت و حتی هاچبک ها را شامل می‌شود اما باید دانست خبری از مدل‌های هیبریدی در آن نیست.

 

قوی ترین خودروهای لوکس ۴ سیلندر

ولوو S90 مدل ۲۰۲۴

نام خودرو ولوو S90
تاریخ تولید سال ۲۰۱۷ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژردار/توربوشارژردار
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۹۵/۴۲۰
نوع سوخت بنزین

ولوو که از ابتدا به خاطر تولید ایمن‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود قطعاً اولین گزینه‌ای نخواهد بود که با فکر کردن به خودروهای اسپرت و پرفورمنس به ذهن خطور می‌کند؛ اما سوئدی‌ها چندین بار با معرفی خودروهای لوکس و سریع ما را شوکه کرده‌اند. ولوو S90 تا قبل از ورود EX90 به بازار پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود و ترکیبی جذاب از قدرت و اشرافیت را ارائه می‌کند. ولوو S90 در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و هم‌اکنون با قیمت پایه ۵۷ هزار دلار در دسترس است. S90 در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود که مدل بنزینی به پیشرانه ۴ سیلندر منحصربه‌فرد ولوو با ترکیب توربوشارژر و سوپرشارژر مجهز است و ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به تمامی چرخ‌ها هدایت می‌کند.

 

این خودرو می‌تواند در عرض ۶.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به خاطر قوانین ولوو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگر خریداران به دنبال قدرت بیشتر و مصرف سوخت بهتر باشند می‌توانند نمونه پلاگین هیبریدی S90 را خریداری کنند که از پیشرانه ۲ لیتری یاد شده و یک پیشرانه برقی سود می‌برد و ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۹ نیوتون متر گشتاور دارد. این مدل صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. باتری ۱۴.۹ کیلووات ساعتی S90 ریشارژ نیز در حالت برقی شعاع حرکتی ۶۱ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

 

جنسیس G80

نام خودرو جنسیس G80
تاریخ تولید سال ۲۰۱۸ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۰۰/۴۲۲
نوع سوخت بنزین

یکی دیگر از قوی ترین خودروهای لوکس ۴ سیلندر در بازار ساخته جنسیس کره جنوبی است. شاخه لوکس هیوندای به خاطر تولید برخی از بهترین خودروهای لوکس بازار شناخته می‌شود و سدان G80 نیز یک پله پایین‌تر از مدل پرچم‌دار G90 قرار دارد. این محصول لوکس در سال ۲۰۱۷ و با سه پیشرانه معرفی شد: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و نهایتاً مدل دو موتوره ۳۶۵ اسب بخاری. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو می‌تواند با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را روانه چرخ‌های عقب یا تمامی چرخ‌ها کند. این نیروگاه آهنین ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

 

بی ام و M235i گرن کوپه

نام خودرو بی ام و M235i
تاریخ تولید سال ۲۰۱۴ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۰۲/۴۵۰
نوع سوخت بنزین

وقتی بحث نصب پیشرانه‌های پرقدرت روی خودروهای سواری باشد ژرمن‌ها در سطح دیگری قرار خواهند داشت. بی ام و سری ۲ گرن کوپه در سال ۲۰۲۰ به عنوان محصولی کاملاً جدید معرفی شد و نسخه پرچم‌دار M235i آن توجه زیادی را به خود جلب کرد. این خودرو برخلاف مدل M240i کوپه به پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد مجهز است. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد که با همراهی پیشرانه صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کنند. در حال حاضر قیمت M235i مدل ۲۰۲۴ از حدود ۴۸ هزار دلار شروع می‌شود.

 

آئودی S3

نام خودرو آئودی S3
تاریخ تولید سال ۲۰۰۹ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۰۶/۴۰۰
نوع سوخت بنزین

با تولید چهارمین نسل آئودی A3 در سال ۲۰۲۰ شاهد به‌روزرسانی قابل‌توجه مدل S3 در سال‌های بعدی بودیم. این خودرو رقیبی قابل‌اعتنا برای بی ام و M235i گرن کوپه محسوب می‌شود و پیشرانه‌ای نسبتاً مشابه با آن دارد. نیروگاه آهنین ۲ لیتری توربوی آئودی ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز چنین نیرویی را به تمامی چرخ‌ها می‌رساند. ارباب حلقه‌ها مدعی است S3 در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. قیمت S3 مدل ۲۰۲۴ از ۴۷ هزار دلار شروع می‌شود و در مدل‌های فول به حدود ۵۴ هزار دلار می‌رسد.

 

آکورا اینتگرا تایپ S

نام خودرو آکورا اینتگرا تایپ S
تاریخ تولید سال ۲۰۰۱ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۲۰/۴۲۰
نوع سوخت بنزین

آکورا چندی پیش نسل جدید اینتگرا را پس از وقفه‌ای شانزده‌ساله معرفی کرد. اگرچه اینتگرا تایپ S بر پایه هوندا سیویک تایپ R شکل گرفته است اما قدرت بیشتر و تجهیزات لوکس بهتری دارد. قیمت این خودرو از حدود ۵۱ هزار دلار شروع می‌شود و به عنوان پرچم‌دار خانواده اینتگرا به شمار می‌رود. پیشرانه ۲ لیتری K20C آکورا که از سیویک تایپ R قرض گرفته شده است ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. اگرچه ژاپنی‌ها اشاره‌ای به پرفورمنس محصول خود نکرده‌اند اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن حدود ۵ ثانیه خواهد بود.

 

کادیلاک CT-4 سری V

نام خودرو کادیلاک CT-4 سری V
تاریخ تولید سال ۲۰۱۹ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۲۵/۵۱۵
نوع سوخت بنزین

نسل جدید کادیلاک CT-4 در سال ۲۰۲۰ معرفی شد تا جایگزینی برای مدل‌های قدیمی ATS و ATS-V باشد. این خودروی جدید نه تنها از طراحی تیزتر و کابینی لوکس‌تر سود می‌برد بلکه به پیشرانه ۴ سیلندر قوی مجهز شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربوی CT-4 سری V از شورولت سیلورادو قرض گرفته شده و ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت جزو دیگر ویژگی‌های عملکردی CT-4 سری V هستند.

 

پورشه ۷۱۸ کیمن S

نام خودرو پورشه ۷۱۸ کیمن S
تاریخ تولید سال ۲۰۱۶ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۵۰/۴۱۸
نوع سوخت بنزین

یکی دیگر از قوی ترین خودروهای لوکس ۴ سیلندر بازار محصول پورشه با نام ۷۱۸ کیمن S است. ژرمن‌ها به خاطر تولید محصولاتی زیبا، پرقدرت و باکیفیت مشهور شده‌اند و اکثر افراد این برند را یکی از بهترین و باپرستیژترین لوکس سازان دنیا می‌دانند. برخلاف اکثر محصولات حاضر در لیست که به پیشرانه ۴ سیلندر خطی مجهز هستند پورشه از نیروگاه آهنین ۴ سیلندر توربوی تخت سود می‌برد. نیروگاه ۲.۵ لیتری موجود در ۷۱۸ کیمن S قدرت و گشتاور ۳۵۰ اسب بخار و ۴۱۸ نیوتون متری دارد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند اما می‌توان گیربکس ۷ سرعته PDK را نیز سفارش داد. پورشه می‌گوید صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۴.۴ ثانیه ثبت می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای خرید ۷۱۸ کیمن S استاندارد می‌بایست ۸۰ هزار دلار هزینه کرد درصورتی‌که قیمت مدل کانورتیبل به حدود ۸۳ هزار دلار می‌رسد.

 

لوتوس امیرا

نام خودرو لوتوس امیرا
تاریخ تولید سال ۲۰۱۹ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۵۵/۴۳۰
نوع سوخت بنزین

اکثر طرفداران دنیای خودرو لوتوس را با محصولاتی همچون الیزه، اسپریت و اگزیج می‌شناسند اما این برند بریتانیایی در چند سال اخیر احیا شده و به دنبال تولید محصولاتی اسپرت و حتی برقی است. یکی از خودروهای امیدوارکننده اخیر لوتوس با نام امیرا شناخته می‌شود، خودرویی که قیمتش می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار نیز برسد. امیرا با یک تریم که فرست ادیشن نام دارد عرضه می‌شود. در دل این خودرو پیشرانه ۲ لیتری M139 ساخت مرسدس ای ام جی قرار دارد. البته با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار ساخت تویوتا را نیز سفارش داد. پیشرانه ۲ لیتری یاد شده در امیرا با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری و ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. امیرا با چنین قوای محرکه‌ای در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

 

مرسدس-ای ام جی CLA45

نام خودرو مرسدس-ای ام جی CLA45
تاریخ تولید سال ۲۰۱۹ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۸۲/۴۸۰
نوع سوخت بنزین

دومین محصول حاضر در لیست قوی ترین خودروهای لوکس ۴ سیلندر مرسدس-ای ام جی CLA45 است که بهترین‌های یک خودرو شامل ظاهر زیبا، راحتی کابین، تکنولوژی مدرن و قدرت زیاد را ارائه می‌کند. CLA45 به پیشرانه ۲ لیتری توربو، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و قدرت و گشتاور آن به ۳۸۲ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتون متر می‌رسد. خودروی موردبحث در کمتر از ۴ ثانیه می‌تواند سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

مرسدس-ای ام جی A45S

نام خودرو مرسدس-ای ام جی A45S
تاریخ تولید سال ۲۰۱۹ تاکنون
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۲۱/۴۹۹
نوع سوخت بنزین

قوی ترین خودروی لوکس ۴ سیلندر حال حاضر دنیا مرسدس-ای ام جی A45S است که اگرچه از همان پیشرانه M139 بکار رفته در CLA45 استفاده می‌کند اما قدرت و گشتاور بیشتری دارد. به همین خاطر هاچبک موردبحث در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس عددی استثنایی محسوب می‌شود. البته این خودرو در آمریکا عرضه نشده است و برای خرید آن باید راهی قاره همیشه‌سبز شوید و مبلغ معادل حدود ۸۱ هزار دلار را بپردازید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *