قطعات خودرو

قیمت خودرو احتمالا از دی ماه افزایش می یابد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از « اخبار خودرو »، اردیبهشت ماه سال گذشته وزیر صمت از تصویب قوانین واردات خودرو در خودروهای دولتی خبر داد. شاید ابتدا فکر می کردید که انحصار بازار از دست خودروسازان داخلی برداشته می شود و سپس قیمت ها نیز پایین می آید. اما از آن زمان تاکنون این قانون در حوزه خبری فرآیند واردات قرار گرفته و پیشرفت چشمگیری در اجرای آن حاصل نشده است. این در حالی است که به نظر می رسد کاهش قیمت خودرو که در بازار دیده می شود ناشی از کاهشی است که از ابتدای سال تاکنون بر تمامی بازارها حاکم بوده و تقاضایی در بازار وجود ندارد.

 

 

اما چرا واردات خودرو اینقدر طول می کشد؟ «مسیح فرزانه» کارشناس بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد 24 کمبود منابع ارزی را دلیل مهمی دانست که اگرچه بازار به کالاهای اساسی مانند شیرخشک، گندم و دارو نیاز دارد. . ، خودرو را از کار انداخته و حداقل تعداد محدودی به او داده شده است.
در ابتدای سال دولت قول واردات 200 هزار دستگاه خودرو تا خرداد ماه امسال را داده بود اما اکنون حدود 1200 دستگاه تحویل نشده است و این یعنی به دست مشتری نرسیده است و این تعداد فقط برای شماره گذاری است.
خودروسازان نیز مانند سایر بازارها از رکود بازار و تقاضای کم گلایه دارند. اما با نگاه به بازار شبات، این بازار چه روندی را طی می کند؟ به گزارش مسیح فرزانه، پیش بینی می شود امسال بازار عید بر اساس آداب و رسوم سنتی برگزار شود و تقاضا برای آن پیش بینی می شود، اما به دلیل رکود شدید ایجاد شده در بازار نمی توان آن را با عید قربان مقایسه کرد. بازار سال های قبل دلیل مهم آن شرایط تورمی و قدرت خرید پایین است که باعث کاهش تعداد خریداران واقعی در بازار خودرو شده است. این کاهش ممکن است تا اردیبهشت سال آینده ادامه داشته باشد و همزمان قیمت خودرو افزایش یابد.
وی با اشاره به قیمت خودروهای وارداتی که از شهریورماه در مدت کوتاهی 6، 10 و 15 درصد افزایش داشته است، افزود: دو هفته پیش تمامی خودروهای وارداتی در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند. تقریباً از انتهای دهه 40. 50 میلیون، گاهی تا یک میلیارد در مدل های لوکس را در نظر بگیرید. این افزایش قیمت دوباره قابل پیش بینی است و ممکن است حداقل از ژانویه به دلیل افزایش نرخ تورم احساس شود.
وی ادامه می دهد: واقعا این مانوری که به دلیل نبود زیرساخت برای واردات خودروهای برقی داده می شود را درک نمی کنم چه برسد به اینکه حلقه مفقوده ای برای مصرف کننده در آینده باشد. سوالات بسیار مهمی وجود دارد. یک ایستگاه شارژ، دو منبع تغذیه و سه خدمات پس از فروش؛ من این پتانسیل را در هیچ یک از این سه مورد نمی بینم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *