قطعات خودرو

قیمت خودرو پایین نمی‌آید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو را تنها راهکار تنظیم بازار و قیمت خودرو دانست و گفت: هرچند ادعا می‌شود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه محصول را دارند اما آنها سال گذشته ۹۰۰‌هزار دستگاه تولید کردند؛ بنابراین چون نیاز بازار حدود یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دستگاه است، با کمبود شدید عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست.

به گزارش خانه ملت، سیدجواد حسینی‌کیا با انتقاد از گرانی خودرو، گفت: در شرایط کنونی فقط واردات خودرو بازار و قیمت خودرو را تنظیم می‌کند و درصورت بی‌توجهی به این مهم و با دست فرمان کنونی خودروسازان، قیمت این کالا نه تنها کاهشی نمی‌شود بلکه سیر صعودی آن نیز تداوم خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار چاره‌‌‌ای جز واردات مدیریت شده وجود ندارد، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست و تولید خودروسازان نیاز بازار را تامین نمی‌‌‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه هزینه بالاسری خودروسازان زیاد است، در نتیجه تولید آنها با زیان همراه بوده و این موضوع موجب می‌شود این شرکت‌ها تمایلی برای افزایش تولید نداشته باشند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *