قطعات خودرو

قیمت منطقی و مناسب مزیت عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، بهروز محبی نجم‌آبادی، افزایش قیمت تمام شده تولید را موجب زیان خودروسازان برشمرد و افزود: مواد اولیه‌ای همچون فولاد که از بورس کالا تامین می‌شود، با قیمت آزاد و جهانی محاسبه می‌شود. این در حالی است که قیمت نهایی خودرو با نرخ مواد اولیه همخوانی ندارد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس همچنین به سود هنگفت حاصل از فروش خودرو از بابت تفاوت قیمت کارخانه و بازار برای عده‌ای خاص اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای اختصاص خودرو به افراد خاص به عنوان مثال دهک‌های پایین کشور و مصرف‌کنندگان واقعی و با تعریف شرایط خاص است.

 

محبی نجم آبادی تاکید کرد: سیاست‌های کلی حاکمیت و دولت از جمله در حوزه خودرو می‌بایست ضمن توجه به دهک‌های پایین، آزادسازی و رهایی کشور از فضای دو نرخی بودن باشد چراکه دو نرخی بودن یک کالا، زمینه فساد را مهیا می‌کند.

 

وی همچنین گفت: قیمت‌گذاری دستوری منجر به تحمیل بدهی انباشته بر خودروسازان و در نهایت دولت می‌شود و در فروش بر اساس قرعه‌کشی، خریدار نهایی خودرو مشخص و شفاف نیست. ضمن اینکه خودروسازان باید برنامه‌ای مبتنی بر افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت ارائه دهند که در این صورت قطعا بهبود وضعیت صنعت خودرو و جلب رضایت مصرف‌کنندگان محقق می‌شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *