قطعات خودرو

لاماری هیبریدی بزودی توسط آرین پارس موتور عرضه می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، آرین پارس موتور به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو در ایران، در کنفرانس خبری امروز اعلام کرد که به زودی خودروی لاماری هیبریدی را در بازار ایران عرضه خواهد کرد. به گفته سیفی، مدیرعامل شرکت، در سال بعد ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو با فول آپشن تولید خواهد شد.

 

بر اساس برنامه‌های این شرکت یک سدان کلاس C و لاماری هیبریدی به صورت CBU وارد کشور خواهد شد و موعد تحویل خودروهای لاماری در سامانه یکپارچه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ هست. البته، قیمت علی‌الحسابی برای این خودرو تعیین شده است و آرین پارس موتور امیدوار است که با عرضه این خودرو، پاسخگوی میزان تقاضای موجود در بازار خودرو در ایران باشد.

 

بنا به گفته مدیران این شرکت، آرین پارس موتور به منظور تامین مواد اولیه خودروسازی از بورس مواد اولیه استفاده می‌کند. به گفته سیفی، بورس پلتفرم مناسبی برای عرضه خودروهای تولید شده توسط شرکت است. با توجه به محدودیت‌های تحریمی و نامشخص بودن آینده صادرات از ایران، استفاده از بورس به عنوان راه حلی برای تامین مواد اولیه برای صنعت خودروسازی در ایران به نظر می‌رسد.

 

کنفرانس آرین پارس موتور

 

بنا به گفته مدیرعامل آرین پارس موتور حداقل شروع داخلی‌سازی برای تولید لاماری هیبریدی ۲۰ درصد است، اما صحبت‌هایی برای افزایش این عدد تا ۴۰ درصد شده است. با این حال، بسیاری از کارشناسان این رویه را بسیار بزرگی می‌دانند. در واقع، حتی در زمان تولید سدان رنو ال۹۰ با تیراژی بالای ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، همچنان تنها به حداکثر ۴۰ درصد داخلی‌سازی رسیده بودند. بنابراین، افزایش داخلی‌سازی به میزان ۴۰ درصد هنوز در حد طرح است.

 

او در خصوص واردات خودروهای میتسوبیشی‌ به ایران گفت: در صورت نهایی شدن مراحل، این محصولات به صورت CBU وارد خواهند شد. با توجه به شرایط تحریمی که ایران در آن به سر می‌برد، فرآیند استانداردسازی برای ورود میتسوبیشی‌های CBU به بازار ایران بسیار زمان‌بر است. در حال حاضر، وزارت صمت در حال رایزنی است تا این مشکل را حل کند و خودروهای وارداتی را به زودی وارد کشور کند. با این حال، این روند هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و برای تأمین خودروهای CBU برای بازار ایران، فعلاً روند متوقف شده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *