قطعات خودرو

لزوم برخورد با نمايندگي‌هاي غير مجاز تعمير خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، عليرضا نيک آيين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران فعاليت برخي نمايندگي‌هاي غير مجاز را غيرقانوني دانست و افزود: مردم هنگام مراجعه به تعميرگاه ها به مجوز آن ها دقت کنند چرا که برخي از آن ها با وجود ابطال مجوز همچنان کار ميکنند.

 

وي اضافه کرد: هم اکنون بازرسان اتحاديه در سطح شهر به گشت ميروند و همکاري خوبي هم با اتاق اصناف دارند؛ ضمن اينکه فعاليت تعميرکاران بي جواز در حال پيگيري است و به آنهايي که جواز ندارند، اخطار پلمپ مي دهيم.

 

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به اينکه نمايندگيهاي زيادي خلع قرار داد شده اند، اما هنوز هم فعاليت مي کنند، گفت: برخي نمايندگي خودروسازان با وجود ابطال مجوز فعاليت مي کنند که بايد خودروسازها در اين رابطه اقدام و مجوز فعاليت آنها را چک کنند.

 

به گفته نيک آيين، نرخ مصوب براي تعميرکاران خودرو مشخص شده که نبايد بيش از اين نرخ از مشتريان هزينه دريافت کنند؛ در صورت مواجه با اين تعميرکار اخطار پلمپ داده مي شود که جريمه هاي مختلفي هم نسبت به تخلفي که دادند، انجام مي شود.

 

وي ادامه داد: برخي تعميرکاران براي نياز اورژانسي خودرو، اقدام به فروش لوازم يدکي مي کنند که نبايد اين ميزان از حد بيشتر بگذرد در غير اين صورت کاري غيرقانوني انجام مي دهند؛ مثلا اگر در روز جمعه مغازه هاي لوازم يدکي تعطيل هستند، اين تعميرکار براي راه افتادن کار مشتري مي تواند از لوازم يدکي اورژانسي استفاده کند، اما اينکه در حد يک مغازه لوازم يدکي، لوازم داشته باشد کاري غيرقانوني است.

 

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران در خصوص افزايش قيمت روغن موتور در بازار، گفت: هر زمان قيمت روغن موتور افزايش مي يابد، عرضه روغن هاي تقلبي هم زياد مي شود که اين به يک چالش اساسي هم براي مصرف کننده و هم براي تعميرکار تبديل مي شود؛ استفاده از روغن تقلبي باعث آسيب به خودرو شده و مالک زيان زيادي مي بيند، اما از طرفي نحوه تشخيص اصل يا جعلي بودن آنها سخت است چرا که به حدي بسته بندي روغن هاي تقلبي بسيار حرفه اي انجام مي شود که نمي توان تشخيص داد کدام اصل و کدام تقلبي است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است