قطعات خودرو

گسترش منطقه آلایندگی بسیار کم به تمامی نقاط شهر لندن

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ULEZ در سال ۲۰۱۹ توسط صادق خان شهردار لندن معرفی شد و هدف از آن به حداقل رساندن تردد خودروها در خیابان‌های مرکزی لندن است. این منطقه باعث جریمه آلاینده‌ترین خودروها شامل اکثر موتورسیکلت‌های تولیدی قبل از سال ۲۰۰۷، خودروهای بنزینی و ون‌های تولیدی قبل از سال ۲۰۰۶ و اکثر خودروها و ون‌های دیزلی تولیدی قبل از سال ۲۰۱۵ می‌شود. خودروهای آلاینده در صورت ورود به این منطقه باید ۱۲.۵ پوند در هر روز پرداخت کنند.

مقامات شهر لندن می‌گویند با گسترش منطقه آلایندگی بسیار کم خواهند توانست آلایندگی نیتروژن اکسید خودروها و ون‌ها را بین ۲۸۵ تا ۳۳۰ تن کاهش دهند. همچنین آلایندگی دی‌اکسید کربن در لندن نیز می‌تواند بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تن کاهش یابد. گاردین می‌گوید گسترش این مناطق همچنین باعث کاهش روزانه ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دستگاهی تردد خودروهای آلاینده در خیابان‌های لندن خواهد شد.

صادق خان با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

چالش سه‌گانه رویارویی با آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و ترافیک به این معنی است که ما باید بازهم آلایندگی خودروها در لندن را کاهش دهیم. ما نباید وقت را تلف کنیم. از طرف دیگر موضوع عدالت اجتماعی هم وجود دارد چراکه آلودگی هوا روی افراد بی‌بضاعت تأثیر بیشتری دارد. تقریباً نیمی از لندنی‌ها خودرو ندارند اما احساس آسیب ناشی از آلایندگی خودروها را دارند

او ادامه می‌دهد:

ما شاهد تعویق متعدد اقدامات در دنیا هستیم زیرا از نظر سیاسی تبعاتی دارد ولی من نمی‌خواهم این راه را انتخاب کنم زیرا ما می‌توانیم این تصمیمات را در لندن اجرایی کنیم

شهردار لندن گفته است حدود ۵۵۰ هزار نفر از شهروندان در طول ۳۰ سال آینده شاید با بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *